Dagarna som varit

Godmorgon!

Fy satan vad dåligt jag mår. Jag sitter här och skakar för att jag fryser i ena sekunden och i andra svettas jag som ett djur. Illamåendet är fasiken bland det värsta någonsin. Nej gott folk, drick inte. Det är verkligen inte värt att dricka så pass mycket en kväll så att hela nästa dag ska bli förstörd. Jag är inte van vid att bli bakis då jag anser att det inte bara behövs undvikas genom att man dricker mindre (vilket givetvis är det bästa) men även kan man dricka, och kombinera, viss dricka som ger mindre baksmälla än annan. Igår kombinerade jag allt det som är det värsta du kan dricka om du vill undvika baksmälla. Då får man också ta smällarna idag och för tillfället måste jag sitta helt rakt upp för att otrevligheter inte ska inträffa, därav den tidiga tiden jag är uppe på, trots att jag gick och la mig för bara några timmar sedan. 

Vad hände igår då? Jag åkte med min ena brorsa och hans flickvän till Sollentuna där hans kompis hade fest. Efter min ridning fick jag skynda mig som bara den för vi skulle vara där redan vid sex eftersom att EMs första match drog igång då. Båda matcherna blev som vi betat, nice! Därefter satte vi igång singstar och kvällen var mycket trevlig.

I torsdags serverade jag på studentlunchen, om ni minns. Jag började, såklart, gråta innan alla studenter. Varför ska jag vara så blödig på alla sådana tillställningar? Alltid ser man mig med en servett i högsta hugg. Då Chanel gick upp och sjöng till studenterna tror jag att inte ett enda öga var torrt. Annars var det mycket fina tal och allt kändes väldigt väl förberett. Inga tallrikar tappades i golvet, trots att vi som serverade skulle bära flera tallrikar på en arm.

Jag var kvar på utspringet men sedan drog jag till Norrmalmstorg där min ena broder var med sina kompisar och tittade på alla flak i den stekande solen. Jag hade tyvärr inte kläder jag ville åka med på flak, så det blev till att titta på istället. Vi gick sedan och satte oss vid en uteservering där Janne, Tim, Coffe och Sanna kom förbi. Haha, skönaste: Fan Amanda, vilken schteeek brorsa du har! Vi satte oss då i alla fall i en liten park i närheten och solade och drack. Vi började kröka på en gång trots att klockan var runt fyra. Janne köpte en liter rosé till mig som jag skulle halsa, och törstig som man var slank det lätt ner. Vi satt där i gräset och hade det trevligt i flera timmar. Nytt folk kom och gjorde oss sällskap. Vid nio var tanken att jag skulle möta Filippa och Åsa men full som ett djur var man, mobilen dog och det blev till att ta mig hem istället, ja så gott det gick. Såg ni någon som gick alldeles själv och ramlade in i något som var utställt i vägen så var det förmodligen jag. Riktigt oskönt att komma hem klockan nio på kvällen, alldeles för drunk.

På fredagen, på självaste nationaldagen, gick jag upp tidigt. Det fungerade bra i och med att jag gick och la mig relativt tidigt kvällen innan. Jag och min bästa Charlotte skulle nämligen åka till skärgården med hennes båt. Vid elva var jag hos henne och vi åkte med hennes familj. Satan vad brun man blev på vattnet. Väl framme badade jag och Charlotte i det femtongradiga vattnet, väldigt uppfriskande faktiskt. Vi åt lunch på båten och åkte väl hemåt runt fem. Då fick jag och Charlotte sitta i fören oh Charlys pappa körde på fort som satan och vi hade ingenting att hålla i oss i. Haha, det var grymt kul men ett tag, då de stora vågorna kom och vi svischade förbi, trodde man nästan att det var dags att hälsa hem. Men vi kom hem ordentligt och hemma hos Charlotte grillade vi. Vid tio drog jag bara hem. Man blir trött av att bada och vara ute i solen en hel dag. :)

Nu ska jag se om jag kan få i mig något att dricka. Det som alltid är så efterlängtat att dricka en massa vatten dagen efter. Just nu vänder det sig i magen bara jag tittar på det...

Vi hörs lite senare!




Kommentarer
Postat av: Anna

Ser härligt ut! Har en liten fråga, eftersom du shoppar så mycket och du skrev att ni har lägenhet i italien, behöver du ens jobba? Du verkar ha pengar så det räcker ändåå... ;) kram

2008-06-08 @ 15:13:14
Postat av: Mandy

Anledningen till att jag vill jobba är inte i huvudsak för att jag vill ha pengarna, utan för att jag har hittat ett jobb som jag helhjärtat kommer att tycka är så roligt. Jag vill ha erfarenheten helt enkelt och se om jag har tid till att jobba nu. Pengarna är en bonus =)

2008-06-08 @ 16:20:05
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0