Sveriges tur att vinna ikväll!

Hej mina turturduvor!

Blev väckt runt tio idag för att vi skulle sätta på emblaplåster på mitt knä inför kortisonsprutan som senare skulle tas på reumatologen på Karolinska sjukhuset. Plåstret ska ge en liten bedövning så att själva sticket in i knät inte ska göra lika ont. Jag har tagit sprutan en och ibland ett par gånget om året sedan jag var 12 så jag vet vad som komma skall då jag lägger mig i sjukhussängen. Egentligen ska man sövas ner då man får dessa sprutor, som barn gör man ofta det, men då jag var 12 ville absolut inte pappa att jag skulle sövas ner så jag har alltid fått dem i vaket tillstånd. Sprutor i armvecket får mig med andra ord inte ens att blinka då man vant sig vid sprutor likt dessa.

Men jag har en enormt duktig läkare så det är inga större problem. Nu kan jag inte gå på ett dygn, och jag måste vila, men därefter kommer min kropp svara på medicinen och jag kommer inte känna av sjukdomen, förhoppningsvis. Tur att jag har haft Jonathan som hållit mig sällskap på msn hela dagen och gjort mig på lite bättre humör. Jag måste ju vila så jag har inte haft så mycket till val, mer än att ligga och titta på film samt skriva med vänner på msn.

Trots detta så ska jag till Engelen idag och se matchen. Vi har bokat bord från 18:30 så vi ska även äta middag där. Jag vill verkligen inte gå på mina kryckor.. så om pappa skjutsar mig till dörren så kanske det går utan. Jag är så sjukt nervös. Måtte Sverige vinna. Men vi kommer att gå vidare till kvartsfinal, det vet jag.

Annars så är allt äntligen klart med mitt jobb på klädesbutiken salt. Jag har fått det och jag ska dit i början på nästa vecka för att få lära mig allt. Alltså ni förstår inte hur mycket jag ser fram emot det här. Det är bara unga (well.. äldre än mig givetvis), snygga och välklädda tjejer som jobbar i butiken och deras personalfester har jag redan fått höra om. Can't wait! Jag kommer jobba lite då och då, när det behövs. Så det blir en perfekt kombination av ledighet och lite extra pengar, men framför allt en massa nya erfarenheter.

Nu måste jag göra mig iordning.

Håll alla tummar ni har nu ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0