Mysig kväll

Godkväll kära läsare.

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen idag. Faktum är att jag har varit väldigt deprimerad av diverse orsaker och helt enkelt inte haft något att blogga om. Men för ett par timmar sedan tog jag mig i kragen, åkte och solade för första gången på någon månad väl medveten om att det fungerar lite som terapi. 25 minuter senare och relativt brun mådde jag på topp igen.

En orsak till att jag varit lite nere idag är för att alla våra planer för morgondagen sket sig. För mig är midsommar en av få dagar som vi svenskar firar som jag faktiskt inte tycker är överskattad. Jag tycker att det är en väldigt positiv dag som man skall fira med all rätt. Men efter solningen tog jag även tag i det och planerna är nu att jag ska möta Saga och lite andra tjejer imorgon redan vid tolv för att åka ut till skärgården där vi ska äta gott och styra fest fram emot kvällen. Tack gode gud så är klädvalet redan bestämt och kameran skall med. Den kamera som inte slängdes sönder efter Sveriges förlust mot Ryssland..

Nu har jag precis ätit en god kvällsmåltid med mina kära föräldrar. Vi åt en god pastasallad (?) med mozzarella, tomater, kräftstjärtar, pasta och sallad givetvis samt lite dressingar et cetera. Nu ska jag äta chokladtårta till efterrätt, titta klart på Tyskland - Portugal samt fixa mina naglar inför morgondagen.

Sedan ska jag försöka lägga mig i skaplig tid eftersom att jag måste gå upp tidigt imorgon. Jag funderar på att locka mitt hår nämligen.. Saga ringde och pointerade att vi bara har en buss som går dit vi ska och att jag inte kan komma för sent. Ja vad ska man säga, jag är lite av en tidsoptimist. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Kanske ska jag träffa Jonathan imorgon också, det var länge sedan så det skulle vara roligt. =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

poängterade

2008-06-21 @ 13:28:46
Postat av: Mandy

Nej du vännen, jag kan lika gärna skriva pointera :) Taget från engelskans point, att man pointerar något, dvs samma betydelse som poängtera. Ska du leka språkpolis måste du ha något att komma med också.

2008-06-21 @ 13:43:45
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det låter väldigt illa, och såvitt jag vet så existerar inte ett sådant ord i det engelska språket, det tappar helt sin betydelse om du översätter det direkt på det där viset. Det ser endast ut som att du har skrivit fel.

Men alla har vi vår egen åsikt..

2008-06-21 @ 20:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0