En ny dag som startar med ett leende.

Gårdagen inträffade inte. Det var bara en dröm som numera är ett minne blott. Dröm? Snarare mardröm.

Efter en jobbig natt, jobbig på ett sätt som ni aldrig kommer förstå, så vaknade jag imorse och lyckligtvis så var det verkligen en ny dag som jag vaknade till. Den tunga känslan som om kroppen vägde tusen kilo är som bortblåst och den lätta känslan dominerar. Gårdagen existerar inte. Jag älskar känslan av att vara stark. Att vara stark då det känns enda inifrån. Det är ingen fasad utåt sett utan något som kommer från hjärtat.

De enda viktiga och kloka visdomsord som varje individ borde följa är.. I love you, but I love me more.


Nu håller jag på och gör mig iordning för att träffa min matteelev, gå på ett möte på mitt nya jobb och därefter ska jag äta middag på mitt favorittapasställe med tjejerna. Först blir det en god lunch med pappa. Kläderna jag har på mig får ni se senare, men det är mitt favoritlinne från Berlin bland annat. Vilka skor jag tar kommer som vanligt ta mest tid. Idag ska jag gå osminkad, hyn ser sådär härligt felfri ut som den bara kan göra efter en god nattssömn. Och jag är fortfarande förvånad över hur fan jag lyckades med det. Men det enda viktiga är att jag faktiskt gjorde det.

Anna Liszke, Charlotte Nordlinder, Caroline Lidman, Hanna De Ron och Saga Engström - ni gör mig till världens lyckligaste.

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch läste om masken, vidrigt. Vad skönt att du har återvänt till livet och jag önskar dig en fortsatt bra och maskfri dag!

2008-06-24 @ 15:03:07
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0