Tisdag

Hejsan!

Idag har det varit 
lite förändringar om man jämför med hur en vanlig tisdag brukar se ut för min del. 08.30 hade vi som de flesta andra tisdagar test hour, dagens prov var en in class essay på hundra minuter om The picture of Dorian Gray skriven av Oscar Wilde. Det gick superbra verkligen, lääättnad! :) Som mamma sa till mig igår så är det så roligt att det märks så tydligt att man nu kan prata flytande engelska. Vi pratar ju ungefär lika mycket engelska som svenska en vanlig dag i skolan, ibland blir det till och med bara engelska, så det är klart att det ska ge resultat också!

Efter test hour såg jag att vår mattelektion var inställd, tror att det inte har hänt en enda gång sedan jag började VRG. Det innebar i alla fall att jag hade en tre timmar lång håltimme tills geografin skulle börja. Jag övervägde att åka till NK och köpa en bikini eller åka hem och sova. Tröttheten vann över shoppingbegäret, då är det rätt illa.. Så jag åkte i varje fall hem och hann sova i en och en halv timme. Något jag verkligen behöver inför ikväll då jag kommer vara igång med fysisk träning från runt fem till tio, ambitiöst om något! Först är det ett ridpass där vi ska rida för ridskolechefen, som är rätt speciell att rida för.. sträng och halvt galen är bara förnamnet. Men jag och lilla Linnea lär nog lära oss något nytt får vi hoppas :)

Därefter är det dags för mina två dansträningar, äntligen! Jag kommer sannerligen inte kunna gå efter ikväll men satan vad jag ska njuta av den känslan. Särskilt efter två dagar av ineffektivitet gällande fysisk aktivitet, som har varit ren tortyr för mig. Förstår inte hur de som aldrig tränar kan ha ett lyckligt liv. Det är till stor del tack vare träningen som jag mår bra och är lycklig. Hade det inte varit för den hade jag känt mig som jag gjorde igår hela tiden... vill inte ens tänka tanken.

Just det! Varje morgon runt tiotiden har jag ett missat samtal från ett dolt nummer. Jag är rätt dålig på att uppmärksamma sådant men nu har det verkligen varje morgon runt samma tid varit missade samtal från det här dolda numret. Är det någon som känner sig träffad kan ni väl höra av er vid en tidpunkt då majoriteten av Sveriges ungdomar inte sitter på lektion.. (;

På återseende!


Kommentarer
Postat av: A

jag har för mig att du förut har sagt att du är modell,eller iaf har kontakt med olika agenturer. stämmer det? och ifall, hur blev du upptäckt? :)kram!

2008-02-19 @ 18:27:28
Postat av: anna

hej
skulle du vilja säga vad dt är för märke på dina solglasögon på din header?
bra blogg för övrigt. Du verkar vara härlig tjej :)
kram på dig

2008-02-19 @ 19:31:47
Postat av: Mandy

A: Det gör det :) Jag kommer gå in mer på det där då allt är klart gällande agenturer och så. Hur jag blev upptäckt? Jo det var när jag var ute på stan och Louise som jobbar med new faces på MIKAs kom fram till mig och var intresserad. Det var där det började "på riktigt".

Anna: Vad det är för märke har jag tyvärr ingen aning om. Jag köpte dessa solglasögon i Italien i en random affär då mina favoritsolglasögon gått sönder. Nu älskar jag dock dessa och tror knappt jag lär hitta några jag tycker bättre om :)

2008-02-20 @ 15:39:41
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0