Om ett och ett halvt år bor jag i Milano

image240Sitter här i soffan med ett stort glas vatten, lapen ligger i knät och jag sitter omgiven av filtar och kuddar. Nu är det sista läxan (ett tyskarbete om Johann Wolfgang von Goethe) innan lovet som görs och jag måste erkänna att jag nog aldrig har varit så ofokuserad i hela mitt liv. Men istället för att pressa mig som jag brukar så ler jag bara för mig själv med glädjen att till och med jag kan vara så skoltrött att jag gör en läxa på en höft. Lär nog aldrig hända igen dock.. det känns lite läskigt. 

Lyssnar som vanligt på Eros Ramazzotti och tänker på hur det kommer att vara när jag om ett och ett halvt år kommer att bo och leva där nere i Milano. Jag kan inte förstå det, om ett oh ett halvt år. Jag kommer ihåg då jag bestämde mig för att flytta ner dit, då var det ungefär fem år kvar. Vi vet alla ur otroligt fort ett år går.

Det mest nervösa är att jag verkligen vet att jag kommer att göra slag i saken. Lägenheten där nere är redan fixad tack vare mina älskade släktingar och vänner där nere. Sedan som flera av er vet har jag startat ett samarbete med en modellagentur där nere som jag förmodligen kommer få börja jobba för redan i sommar. De står då självklart för alla kostnader och så vidare.

Sedan får vi se om jag kommer åka ner dit innan sommaren för att träffa alla nära och kära samt öka på min garderob lite ytterligare. Sedan jag var där senast har jag fyra par skor jag fortfarande inte har använt. De är gudomliga! Köper alltid upp mig på en massa skor så fort jag är i Italien för har man en gång handlat skor där nere så är det rätt illa när man ska köpa skor här hemma sedan. Sverige går absolut framåt men det går som ni förstår och säkert håller med om inte att jämföra med det italienska utbudet.

Det börjar pirra i hela kroppen så fort jag tänker på att jag kommer kunna shoppa och gå på så många Milanmatcher jag vill när jag väl bor där nere. Italien är mitt andra hem och det ska bli så härligt att få bo där innan jag sätter igång med mina studier här hemma. Min italienska lär inte vara nådig när jag kommer hem sen ;)


Bilden är tagen utanför en Milanaffär i Milano.
Forza Milan!


Är det någon av er som ska flytta utomlands efter gymnasiet? Vart i så fall?

Arrivederci ragazzi!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag har två vänner som bor i Milano, som bott där i snart tre år. Dom pluggar tll designers. Tror att du också kommer trivas där! :D

2008-02-21 @ 20:26:16
URL: http://glooria.blogg.se
Postat av: sara

åh, låter som en dröm! (:

2008-02-21 @ 21:51:12
URL: http://sesssaan.blogg.se
Postat av: Rebecka

Jag har planer på att antingen flytta till Dubai och plugga eller åka till Libanon =)

2008-02-22 @ 16:41:51
URL: http://beckaw.webblogg.se
Postat av: S.

Låter nice hurru:D Jag drar också till Italien, fast då till Rom och säger Forza Roma! Ses på Milan-Roma då:)

2008-02-25 @ 00:13:45
URL: http://livetebra.blogg.se
Postat av: olivia

nice

2008-02-25 @ 21:46:25
URL: http://bacio.webblogg.se
Postat av: elin

jag ska bo ett år i italien efter gymnasiet (:

2008-03-09 @ 10:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0