Min lördag

Dagen igår började med en lektion i dressyr där jag red min pärla Linnea som jag nu kommer att rida i stort sett varje gång jag rider och jag är överlycklig för det. Helt klart stallets sötaste ponny =) Men förmodligen den som kan minst, men nu har hon blivit så duktig så och hon försöker verkligen när jag rider henne. Mycket roligare att rida med lite utmaning! Kanske för att vi är så passande ekipage (; Nu ska jag rida igen på tisdag, onsdag och så blir det säkert torsdag och sedan lördag så det är en massa ridning nu, jättekul! :D Det börjar synas på min kropp tycker jag, benen blir så muskulösa.. och magen ska vi inte tala om. Men så länge allt ser feminint ut så blir det bara bonus! Finns inget som är så osmakligt då allt bara hänger. Och då menar jag inte fett, utan allt kan faktiskt bara hänga på smala tjejer och det tycker jag är extremt osmakligt. Är man smal så ska det vara för att man är tränad, inte för att man har slutat äta och allt verkligen bara "hänger".  Beach 08 säger jag bara! Passande till allt reseplanerande inför sommaren, längtar något helt otroligt.

Så vad finns det att säga om kvällen igår då? Efter några glas vin med Caroline och Malou blev jag tvungen att göra saker som fasiken får mig att rodna även idag. Att tuffituffa runt inne på ett Seven eleven superseriös, eller varför inte stå mitt på Stureplan sjungandes hela versionen av "Mein Hut der hat drei Ecken..." övertygandes om att jag var en turist från Deutschland. Eller varför inte då Malou presenterade sig som en turist från Danmark som ville veta hur man kom till de svenska jordgubbarna vid Globen, då jag sedan skulle fråga detsamma på tyska för att Carro sedan skulle förklara allt på svenska. Nej satan vad pinsamt det var. Man skulle kunna likna det vid att jag förlorat ett vad och var tvungen att utföra mina straff... något sådant. Som tur var slapp jag göra de sista sakerna: ställa mig utanför vanilla, säga mitt namn och att jag står på listan. För att få ett nekande svar och sedan säga något i stil med "hallååå, eeh amanda bergman, statist i skilda världar för fem år sedan" Nej tack gode gud att jag slapp göra det. Eller att jag skulle presentera mig som Paris Hilton... Att dessa tjejer vill hålla i min möhippa i framtiden får mig att aldrig vilja gifta mig :P

Men det är väl bra att man inte behöver kallas för bangare i alla fall, antar jag.. även om det hade varit ett ganska skönt alternativ såhär dagen efter. 

Dagen idag blir i alla fall lugn med plugg och filmkväll. Jag ska plugga inför en in class writing om The Picture of Dorian Gray som vi skall ha på tisdag. Sedan ikväll ska jag åka och köpa en massa godsaker för att sedan titta på film =)

Vi hörs senare! <3 

Kommentarer
Postat av: jannee

naaw gullunge då :D

2008-02-17 @ 13:47:19
URL: http://jannee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0