Helvetessjuk och blondinprat!

115055-184
Hej!
Helvete också. Mamma har legat hemma i influensan i över en vecka och nu har hon smittat mig! Redan då hon blev förkyld för drygt en vecka sedan blev jag smittad och var dunderförkyld i någon dag bara, för sedan gick det över. Men mamma blev bara sjukare med hög feber, halsont, hosta och allt som hör till så nu har hon lyckats smitta mig för andra gången. Ni vet hur mottaglig man är för bakterier då man precis varit sjuk. I alla fall känns det nu som om jag håller på och få influensan för jag har 39 graders feber och hur ont i kroppen som helst. Det känns nästan som att jag har träningsvärk i hela kroppen, fast det är en hemsk känsla, eftersom att jag vet att det inte beror på att jag kämpade hårt med träning igår...

Det här kom verkligen så dåligt tajmat som det bara kunde. Jag har fruktansvärt mycket i skolan och tänker inte missa mina träningar den här veckan. Men jag är hemma från skolan idag, tittade på course manager att det var lektioner jag kunde missa nu när jag mår så pass dåligt. Men detta är den enda dagen jag kan vara hemma hur sjuk jag än är så bäst för mig att jag frisknar till nu.. I alla fall har jag legat i sängen hela morgonen och pluggat matte. Nu tar jag en paus för att äta lunch som pappa är påväg hem med. Sen blir det till att plugga igen. Vi hörs lite senare! <3

Förresten... finns det knappt ingenting jag blir så sur för som när folk kommenterar saker som "Du är bara en blond tjej som..." osv. Jag har själv aldrig fått en sådan kommentar men oj vad många av mina vänner som ständigt får ta sådan skit. Sedan när blev det relevant vilken jävla hårfärg man har? Ser man någonsin kommentarer där folk skriver saker som "Du är bara en liten brunett som.." Nej aldrig! Åt helvete med alla dessa falskblondiner a la big brother som är en skam för hela mänskligheten. Man kan väl fasiken inte bygga sin uppfattning om blondiner utefter att ha sett hur de agerar? Drar man slutsatser på det sättet är man fan dummare än de korkade falskblondinerna själva. Bara för att kontra så kan väl lite kuriosa vara att i den skolan jag går, som trots allt tillhör Sveriges bästa gymnasium, går det så mycket blondiner så att jag lovar er att det skulle ändra er syn totalt efter bara en vistelse där. Det är trots allt många av dem som kommer att bestämma lönerna till många idioter som klankar ner på blondiner i framtiden.. tål att tänkas på..

115055-185

Kommentarer
Postat av: F

Hahaha du jag gick också på VRG Odenplan förut, har tagit studenten därifrån sedan ett tag tillbaka. Och det är inte alls en sådan hög rankad skola som du försöker få det att låta som! Tagga ner lite nu för fan :P Känner många som i gick gymnasiet ute i de "fina" förorterna såsom Täby, Danderyd, Sollentuna och Lidingö och de har lyckats mycket bättre inom sina yrkeskarriärer än mina skolkamrater på odenplan :P VRG inte verkligen inte eliten samlad, det är som vilken gymnasieskola som helst!

2008-02-04 @ 14:05:40
Postat av: fia

jo sen kanske du kan fundera på att oavsett vilka betyg man har så kan man vara rätt korkad, för att din vän isabella, aka blondinbella, som ett exempel. men visst är det tråkigt att folk stämplar varann för hårfärg. lika synd som du värkar stämpla folk för vilken skolan man går på.

2008-02-04 @ 14:12:12
Postat av: Mandy

Rätt intressant kommentar från Fia det där.. för det första känns det rätt absurt att man själv väljer att fördumma sig själv på det sätt som du gör. Jag har då aldrig stött på någon som går eller har gått på VRG som hävdar det du hävdar nu vilket möjligen får mig att tro att det är någon 16-17åring där ute som kanske låtsas vara någon annan:)?

I alla fall är det bevisat att den generelle eleven som går på VRG lyckas väldigt bra i framtiden. Men jag menar, självfallet finns det undantag. Du som nu själv gått på skolan borde väl veta detta då 10 % av handelsmänniskorna kommer från VRG, vilket är hur mycket som helst. Och Handels vet du, den skolan säkrar i princip din framtid. Att snittbetyget folk går ut på ligger på 19.7 eller vad lärarna nu sa kanske säger dig en del? (: Sedan förstår jag mig inte riktigt på din kommentar ur det anseendet att det är så många ungdomar som hatar att gå till skolan och jag har flera hundra småtjejer som läser min blogg dagligen. Att jag skriver så mycket bra om en skola vilket har fått många av dem att kämpa extra i skolan är väl hur bra som helst? Du som då dessutom bör vara rätt vuxen vid det här laget kanske ska se det hela ur den synvinkeln att jag faktiskt uppmuntrar småtjejer där ute att satsa på skolan?

2008-02-04 @ 16:26:22
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Anonym

bra skrivet !:)

2008-02-04 @ 16:31:09
URL: http://madolcevita.blogg.se
Postat av: F

Ja men om man ser det betygsmässigt så är det väl inte speciellt konstigt att alla VRGelever går ut med så pass höga poäng, iallafall inte på min tid med tanke på att närvaro på lektionerna gav G, inlämning av alla uppgifter gav VG och om man dessutom smörade lite för lärarna fick man ett solklart MVG

2008-02-04 @ 16:57:17
Postat av: Anonym

Jag beundrar dig så sjukt mycket. Du svarar alltid klockrent och verkar ha bra tankar kring det mesta du gör. Dessutom är du supervacker!:)

VRG är en skitbra skola, den som säger något annat kan ju bara ta och kolla på resultaten. Det är väldigt ambitiösa elever som går där.

2008-02-04 @ 17:01:50
Postat av: T

Sedan när började sollentuna räknas som en "fin"
förort? Tror jag börjar ana vem som är lite avis Amanda ;)

2008-02-04 @ 18:05:25
Postat av: Mandy

För det första så brister dina argument ur det anseendet att det i stort sett inte finns en enda elev som går eller har gått på VRG som inte är stolt över det. Det är nämligen rätt karaktäristiskt för vrgelever just detta att de kan anse sig vara väldigt mycket bättre än elever på andra skolor. (Absolut inte sagt att jag tillhör en av dem. Det är skillnad på att vara glad och stolt över sig själv att gå på en bra skola med högst intagning samt att se ner på de återstående skolorna.) Att du då skulle ha gått på skolan och hävdar att man får betygen via smör känns rätt orealistisk måste jag medge. Om så inte är fallet och du faktiskt varit elev där så kan jag väl bara säga att det har förändrats en hel del sedan din tid, vilket är rätt omöjligt med tanke på att om du nu gick ut för ett år sedan betyder det att vi har gått ett år tillsammans - med samma lärare. Lite smör ger ett solklart MVG? Det är bland det roligaste jag har hört. Men du Fialuttan, kan du inte ge hela ditt namn så att jag i alla fall kan kolla i skolkatalogen att du överhuvudtaget har gått där? Annars känns den här diskussionen rätt meningslös..

2008-02-04 @ 18:13:15
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Mandy

Förresten Fia, du kanske skulle läsa den här ;)? Sorry ni andra läsare, jag kan inte låta bli :P http://www.affarsvarlden.se/art/175105
Utdrag från artikeln :

"Den privata Viktor Rydbergs Gymnasieskola, VRG, i Stockholm har blivit landets kanske mest utpräglade elitskola. Här sätter näringslivstopparna både sina pengar och sina barn. Hela 10 procent av de nya studenterna på Handelshögskolan i Stockholm är 'VRG:are' ".

2008-02-04 @ 18:20:17
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: A

sötnos är du medveten om att någon felicia kopierar de ämnen du skriver om och tar de till sin blogg?

2008-02-04 @ 20:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0