Det här med att inte ångra det som en gång fått en att le...

image241Det är alltid lika intressant att diskutera ex. Jag tror att de flesta situationer ser relativt lika ut direkt efter ett förhållande. Man vill på ett eller annat sätt bevisa för sitt ex att man klarar sig så mycket bättre än honom, att man har gått vidare så bra och så vidare.

Det komiska och förmodligen mer sällsynta är dock när det har gått över ett år sedan ett förhållande tog slut och man fortfarande är kvar i den här smörjan där man ska bevisa än det ena än det andra för den andra. Det jag tror att man måste förstå då är att extremt mycket händer på ett år, och ännu mer har hunnit hända sedan dess då man såg något hos sitt nuvarande ex. Att ha kontakt med varandra gör ingen av parterna rättvisa då man umgås på den nivån man låg på ungefär två år tidigare. För visst är det stor skillnad på att vara 15 och 17.

Jag vill bara bli lämnad ifred när jag ber om det och slippa dras tillbaka till en tankeverksamhet jag hade som femtonåring. Jag förstår inte hur en person som man blockar på msn för att man vill bli lämnad ifred kan få det till att jag har blockat honom för att jag skulle ha svårt för att låta bli att skriva annars. Dessutom med tanke på att jag en vecka innan avbokat att ses för att jag inte ville. Det fanns en anledning till varför man en gång gjorde ett uppbrott och det är det enda väsentliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0