Dans

115055-201Buona sera ragazzi!

Kom precis hem från närmare fyra timmars dansträning! Yes, jag var med på träningen idag. Jävlar vad vår balettränare körde på vår vighet idag. Alltså den här tränaren.. jag vet inte hur jag ska förklara henne. Hon är hur vacker som helst, nästan lite smådryg eller liksom utnyttjar verkligen privilegierna hon har som danslärare men världens grymmaste tränare för hon älskar att se oss lida- vilket får oss att kämpa! Och framför allt, hon tror verkligen på oss som dansare! Att hon kör med kollektiv bestraffning är väl det värsta av allt. Föreställ er att vi har tio sekunder kvar på en tuff magträning och huvudet börjar bli sådär snurrigt och kroppen ska precis ge upp då någon stackars kropp lägger av för tidigt. Då blir det kollektiv bestraffning och vi får inte sluta förrän alla har hållit ut en viss tid samtidigt beroende på vilken övning det är.

När det kommer till stretchingen så kommer hon och nästan sätter sig på en när man stretchar i början och i slutet på passet för att sedan få oss att hosta blod, ja ni förstår min poäng, då vi ska göra all styrka. Hon vill att vi ska kunna kicka upp i taket så då måste man ju vara vig (: På träningen efter var det lika roligt som alltid, vi kör på till material girl, diamonds are a girl's best friend, rhytm of the night och de andra klassikerna. Alltså de går så fort när vi dansar, och rörelserna är så där perfekt valda - som om bara de godaste chokladbitarna har plockats ut från varje alladinask och det blir så himla snyggt! Jag önskar att jag kunde bjuda med er alla till vår stora show på vasateatern i vår!

Haha just det, ett litet roligt problem jag har på baletten. Jag vet inte om ni har sett det men jag har en naturlig svank som jag verkligen inte kan göra något åt att få bort. Alltså i vardagliga livet så är det verkligen ingenting jag ens försöker få bort eftersom det finns dem det uppskattas av och jag själv är en av dem (; Men på baletten ska man ju vara så rak som möjligt, och det är verkligen inte jag... Så idag på baletten fick jag hårdträning vad gäller att dra in svanken, spänna magen och trycka fram beckenet samtidigt - prova det ni det är inte det lättaste! Och med min hårda tränare kan ni tänka er hur det var... "AMAAAANDAAAA, SVAAAANKEN!!!!!" I alla fall är det näst intill omöjligt för såna som mig som har en rätt tydlig naturlig svank som liksom alltid har funnits där. Aja det blir en ny utmaning jag ska ta mig an, vi får se hur det går... Ni får väl följa med mig genom min långa resa att jobba bort svanken. Hur nu det ska gå?..

På bilden ser ni hur jag såg ut på dansen idag =)

Godnatt på er <3

Kommentarer
Postat av: moa

sööt :)

2008-02-12 @ 23:08:30
Postat av: Manda

gud vad roligt jag vill också dansa! Är det kühlers du går på?

2008-02-12 @ 23:10:44
Postat av: Lisa

stod du i kö till kühlers eller hur kom du in?

2008-02-12 @ 23:11:46
Postat av: Anonym

MEEEEEER MER MER BILDER :D:D

2008-02-12 @ 23:25:41
Postat av: lily

hur långt är ditt hår nu?

2008-02-12 @ 23:26:11
URL: http://lilys.blogg.se
Postat av: Joel

hehe vilket problem :P tycker då inte du ska träna bort den..

2008-02-12 @ 23:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0