Dags att lägga ner Melodifestivalen?

Godmorgon!

Nu har jag precis ätit frukost och ska precis börja göra mig iordning. Ska nämligen alldeles snart åka in mot stan för lite shopping om jag hittar något trevligt. Fick feber igårkväll så jag la mig tidigt för att det inte skulle bli värre, skulle jag bli sjuk nu så vete fan vad jag skulle göra. Men som jag trodde så vaknade jag efter 13 timmar sömn imorse och mådde prima. Somnade under melodifestivalen igår som var... jag finner inga ord.

Jag läste ett inlägg av Katrin Schulman som skrev om det bosniska bidraget. Jag håller med henne till hundra. I en svensk melodifestival ska man sjunga på svenska eller engelska, inget annat språk. Man behöver inte vara rasist för att tycka att varje land i en stor internationell tävling som faktiskt är rätt nationalistisk (man tävlar för sitt land) ska hålla sig till sitt språk eller självklart världsspråket engelska. Annars kan man slopa hela grejen att det är olika länder som tävlar mot varandra och att man inte får rösta på sitt land. Låt säga att det bosniska bidraget blir det som ska representera Sverige och Måns Zelmerlöf representerar Rumänien som han nu gått vidare i så blir ju tävlingsreglerna irrelevanta. Jag tror att ni förstår hur jag tänker. Jag hinner nämligen inte skriva mer nu. Ska snabbt göra mig iordning så kanske jag hinner ta lite bilder och lägga upp när jag kommer hem!

Hoppas att ni får en trevlig söndag! /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0