Ögonfärg

Jag har kikat runt på lite bloggar nu under tiden som jag fått i mig lite lunch. Garanterat 99% av de bloggar som jag har varit inne på har skrivit ett inlägg om att de vill få hem gratis färgade linser. När jag läste detta kom jag att tänka på en casting till en "modelltävling" jag var på för några år sedan. Juryn som bestod av människor från Stockholmsgruppen om jag inte minns helt fel bad mig snällt att ta ut de färgade linserna som jag hade på mig för att se mitt naturliga ansikte. Då jag vänligt förklarade att jag inte hade några linser på mig var det en annan tjej bakom mig i kön som sa att det är fusk att ha färgade linser och därmed ha större chans att komma med - och juryn höll med.

Det är även bloggläsare som har skrivit arga kommentarer om att jag ljuger om min ögonfärg, alternativt photoshopar mina ögon på alla bilder (photoshop är för övrigt något jag varken äger eller besitter någon kunskap om som kan användas) - något som jag givetvis tar som en komplimang. Visst är det tråkigt att folk tror att jag går runt och ljuger, men uppenbarligen måste mina rackare till ögon vara ganska speciella då människor är så säkra på att jag har färgade linser.

I alla fall är ögon det första jag ser hos en annan människa. Jag har sett så oroligt vackra färger på människors ögon i mina dagar och är det något jag kan ge komplimanger till både killar och tjejer för så är det just deras ögonfärg.

Somliga säger att jag har isblå ögon, andra säger klarblå och vissa säger ljusblå. Jag vet inte riktigt själv vad jag har. Men jag tycker om dem massor i alla fall. :)














Kommentarer
Postat av: JOHANNA

vad söt du är :)

2008-12-17 @ 13:48:11
URL: http://preciiious.blogg.se/
Postat av: Sandra

jättefina ögon ju! :)

2008-12-17 @ 14:04:52
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur får du din rumpa så fin, konstig fråga men men :)

2008-12-17 @ 14:20:14
Postat av: Frida

jättefina ögon! och du skulle bli ännu sötare om du inte försökte göra den där minen med munnen... men du är jättesöt. =)

2008-12-17 @ 14:59:39
Postat av: Jossi

Fina bilder! :D

2008-12-17 @ 15:23:02
URL: http://jossisplace.blogg.se/
Postat av: angelica

jag DÖR för dina ögon! :)

2008-12-17 @ 17:02:49
Postat av: Anonym

Jag tror iaf på din ögonfärg, ofta du skulle sitta och ändra de i photoshop? herregud

tänk va blåa dina ögon hade varit om du hade mörkt hår, shizez :p (mörkt hår framhäver blå ögon) menar absolut inte att du ska ha mörkt hår för att få blåare för de behöver du ju inte :p

2008-12-17 @ 20:28:18
Postat av: Mandy

Vad gulliga ni är allihopa! :)



Anonym: Skönt att du säger så! =) Ellerhur.. det skulle jag varken orka eller hinna.. Jag vet vad du menar, det där med brunetter, men jag är nog för blond för att våga. Om du förstår vad jag menar ;)Och sedan är jag inte superblond heller så att jag tröttnar på min färg.

2008-12-17 @ 20:34:44
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur får du din rumpa så fin? :D

2008-12-17 @ 20:36:45
Postat av: Mandy

Anonym: Jag vet inte vad jag ska svara riktigt på den frågan. Klart att jag tränar och sådär.. men jag tror nog egentligen att det är den formen varesig jag tränar eller inte. Men ridning och kissande hunden övningar tror jag kan göra underverk! :)

2008-12-17 @ 21:01:44
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur gör man kissande hunden övningen? :p

2008-12-17 @ 21:11:28
Postat av: Mandy

Precis som det låter. Ställ dig på alla fyra och lyft ett ben tex 30 ggr precis som en kissande hund. Sedan byter du ben. Sedan kan du växla genom att köra med böjda ben eller raka.

2008-12-17 @ 21:13:39
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Ullis

jättefina ögon har du :D jag tycker allas ögon är fina på sitt sätt, alla har ju liksom sin unika egna färg även om de kanske finns många som till exempel har blå eller bruna så har man ju aldrig exakt samma färg som någon annan :)

2008-12-18 @ 14:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0