Hur kan människor vara så äckligt egoistiska?

Det här med att hänga ut folk på bloggen har aldrig varit min grej. Jag tycker inte om det faktum att personen man hänger ut inte får någon ärlig chans att försvara sig. Men i det här fallet finns det ingenting av relevans till hennes försvar. Ni som kan läsa mellan raderna förstår precis vad jag menar.

I inlägget nedan kan ni se att middag + bio var inplanerat ikväll. Efter lite samtal med mina trogna tjejer ikväll har jag komiskt nog fått höra att de hela tiden visste att personen ifråga skulle avboka utan att dyka upp eller ens höra av sig idag igen. En gång mytoman alltid mytoman. Och ni som har läst min blogg ett tag minns nog att jag skulle ha gått på min skolas inspark för ett par månader sedan. Och då, precis som idag, fick jag stå ute i regnet och vänta på en person som uppenbarligen inte värdesätter mig ens i den minsta grad att hon kan ringa och berätta att hon råkat dubbelboka vilket förmodligen var fallet idag, eller som då - att hon valde pojkvännen före och lät mig både missa en ridlektion samt betala pengar för biljetter och ett bokat bord på en restaurang. Att hon inte längre tänkt gå på insparken skulle jag alltså gissa mig till, för inte ringde hon mig och sa att hon inte skulle komma. Nej, efter hundratalet samtal från min sida kände hon att det kanske var dags att låta mig veta att hon låg och knullade sin pojkvän istället.

Men just det här att jag har fått stressa som ett djur å hennes vägnar, avbokat ridning samt förlorat pengar för att jag bokat både bord på restaurang vid ett tillfälle och köpt biljetter till en inspark jag egentligen inte ens ville gå på, i kombination med att jag är så lite värd att hon inte ens kan ringa och berätta att hon inte tänker dyka upp, utan stänger av mobilen för att sätta på den då hon skickar korta sms att hon inte tänker prata med mig- hur kan man vara så elak? Att inte ens visa mig så lite respekt som att försöka komma på en bättre bortförklaring än "min mamma tvingar mig att åka på julplanering hos min mormor så jag får inte gå ut ikväll", nej jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Att hon sedan kallar mig galen för att jag skriver att hon är opålitlig i ett sms och att hon tycker att det är sjukt hur arg jag kan bli för att jag inte "får gå på ett litet biobesök ikväll," då börjar jag genast tro att hon är dum i huvudet på riktigt. Tror människan på fullaste allvar att det är biobesöket det handlar om? Att det är därför jag är besviken och arg? Bion skiter jag fullkomligt i. Men det som jag lackar sönder och samman av är att det är andra gången hon vägrar svara på något av mina hundra samtal då vi har bestämt en tid att ses på som jag helt och hållet förhållit mig till och står ute och väntar på henne. Hon är så liten som person att det enda hon vågar är att skriva korta sms om att hon inte kan ses och ej kan göra något åt saken. Ingenting om att jag står ute i regnet och väntat på henne i 40 minuter. Att jag till en början är orolig att något hänt henne gör att jag vill banka mig själv gul och blå.

Visst förstår vi alla att har man råkat dubbelboka något så skulle i alla fall jag endast uppskatta om man ringde och berättade att man tyvärr råkat dubbelboka men gärna tar det planerade biobesöket eller vad det nu kan vara vid något annat tillfälle. Vi alla är mänskliga - klart att man kan råka dubbelboka. Men att vägra svara på mobilen och endast svara med korta, otrevliga sms då jag står ute och väntar vid den bestämda platsen är inte acceptabelt.



Kommentarer
Postat av: Felicia

Hittade precis din blogg, fin!! :)

2008-12-10 @ 22:29:48
URL: http://futureinmyhands.blogg.segg.se
Postat av: Anonym

jag håller fullständigt med dig! tycker synd om dig! hon är INTE värd en sån bra tjejkompis som du!<3 blir dock varm inombords när du skriver så ärligt som du gör, för det får en att tänka på att det inte bara är jag som har det jobbigt med vänner osv ibland. utan även den perfektaste person som du! du är bäst, glöm inte de!<3 en trogen läsare!!!

2008-12-10 @ 22:30:29
Postat av: Frida

Tessie? fy fan va dåligt... du förtjänar det verkligen inte.

2008-12-10 @ 22:35:40
Postat av: malin josefine

s&last=1" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vi/19281047.htm?ca=11s&last=1



snygga stövlar du kanske kan vara intresserad av? känns lite som din stil :)

2008-12-10 @ 22:49:15
Postat av: Alexandra

Håller med dig, bra skrivet! Det är synd att vissa personer är så pass svaga att de inte kan höra av sig och stå för det dem gör.

2008-12-10 @ 23:21:35
URL: http://Celebrate.devote.se
Postat av: Marie

Det låter inte som en vidare bra kompis. Jag hade nog slutat umgås med henne....

2008-12-11 @ 10:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0