Tjejfilmer tonight!

How to loose a guy in ten days tittade jag precis på sittandes i min söta rosa mysrock gjord i ett skönt filttyg. För er som undrar är jag tjejen som bara älskar dessa amerikanska tjejfilmer, de går alltid hem hos mig. Och jag är tjejen som kan alla repliker i Legally Blonde utantill. Men trots det tycker jag enormt bra om tunga, gripande filmer där tålamod krävs och att man måste tänka för att förstå, filmer där allt inte kommer gratis. Men med det sagt tycker jag även om tjejefilmer där man som tittare inte behöver anstränga sig vidare mycket för att förstå vad som sker eller skall ske de närmsta tjugo minuterna. Beroende på tid och humör brukar jag välja någon av dessa extremer. Idag är jag på ett humör där jag vill ta del av underhållning, händelser som aldrig skulle ske i verkligheten samt kärlek som inte finns på riktigt. Eller kanske gör den det, en dag vill jag bli övertygad.




Nu funderar jag på att sätta in Crossroads igen (jag såg den häromdagen också). Sätter jag in Legally blonde kommer jag bara falla tillbaka till juridiken, vem vill inte vara som Elle Woods liksom, och jag har ju bestämt mig för Handelshögskolan i dagsläget.

Kommentarer
Postat av: Frida

du skrev tidigare att du hade bestämt dig för att bli läkare, efter att du läst om några som var riktigt sjuka, hur du ville bli läkare för att hjälpa människor. men jag förstår precis, man ändrar sig hela tiden och du kommer nog ändra dig några gånger till innan du vet vad du vill. =) det är svårt, finns så mycket att välja på!

2008-12-30 @ 01:09:54
Postat av: Mandy

Min dröm är att bli läkare, det kommer det nog alltid att vara. Men jag måste också vara realistisk. I samband med att man väljer att bli läkare måste man vara medveten om att det inte bara är ett yrke, utan en hel livsstil - ens personlighet. Och jag är inte säker på att det skulle bringa mig en lycka i livet som övervinner lyckan att rädda liv. För att kunna rädda liv måste man nog först vara tillfreds med det egna livet man lever. Precis som du skriver ändrar man sig hela tiden, i alla fall jag, och det är helt normalt. Men jag har hellre trippel drivkraft till att vilja bli flera saker och inte kunna välja, än att inte vilja bli något alls.

2008-12-30 @ 01:30:40
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Frida

bra svar, tack =)

sen vet jag inte om du skrev något lite dolt att du inte är tillfreds med ditt liv? det går alltid upp och ner och du verkar vara en så underbar tjej så jag önskar dig allt det bästa! kram

2008-12-30 @ 10:32:51
Postat av: Anonym

vad för olika yrken kan man möjligtvis få om man plugga på Handel då? :) vad siktar du på :P

2008-12-30 @ 19:38:27
Postat av: Mandy

Frida: Nej absolut inte, utan jag menade snarare att jag kanske inte skulle vara tillfreds med mitt liv som läkare. Tack i alla fall för de fina orden. =)



Anonym: Du blir ju civilekonom, men exempelvis kan du bli kapitalförvaltare vilket min bror är. Du förvaltar människors kapital. Det verkar vara riktigt intressant. Du kan hålla på med i stort sett vad som helst som rör ekonomi. Det är som tur är hur brett som helst och det är ofta under eller efter utbildningen som man märker vad i utbildningen som man tyckte mest om och så väljer man inriktning därefter.

2008-12-31 @ 12:05:00
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: Anna

På Sacomässan sa Handels att det krävdes minst matte d, oavsett utbildning. Hur löser du det, komvux?:)

2009-01-01 @ 21:39:43
Postat av: Mandy

Anna: Jag har hittills haft väldigt lätt för matte, så jag ska läsa en intensivkurs under ett par veckor.

2009-01-02 @ 01:31:12
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0