LITTLE SHOP OF HORRORS

Nu börjar det närma sig ytterligare en musikal som Viktor Rydberg gymnasium står för. Tidigare musikaler har bland andra varit We will rock you (2007) som väldigt många valde att se inte bara en gång - utan även två gånger just för att de inte fick nog. Och för er som tvivlar på VRG elevernas kreativa talanger kan jag bara berätta att förra året låg vi på Ticnets best seller lista (före Singing in the rain), över sålda biljetter i hela landet.  

Årets musikal Little shop of horrors är en romantisk musikal med inslag av skräck och humor. Premiären är den 15e januari på Maximteatern i Stockholm.



Såhär skrivs det i ett pressmeddelande:

"Vi kan även med glädje meddela att ett samarbete har inletts med stiftelsen

MinStoraDag. Tillsammans med Sveriges barnsjukhus hjälper MinStoraDag svårt sjuka

barn att få uppleva något utöver sin sjukhusvardag genom att förverkliga deras

önskedrömmar. VRG:s musikalensemble hjälper till med denna uppgift genom att

erbjuda dessa barn att komma och se musikalen på genrepet den 14 januari."


Hemsidan:
http://www.littleshopofhorrors09.se/


Biljetter köpes här:
http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE&artist=LITTLE+SHOP+OF+HORRORS

Jag vet att det är många av er bloggläsare som var och såg VRGs musikal förra året och då fick jag även ett par mail om att ni valde att köpa biljetter en gång till för att ni inte fick nog av den första gången. Vill även ni andra få chansen att bli totalt trollbundna, samt se unga talanger som ni en dag kommer att få se i ännu större sammanhang tycker jag att ni ska göra som mig och många av mina vänner - köp en biljett och få chansen att drömma er bort till en annan värld och lämna er egen med dess bekymmer för ett tag.

Har ni några frågor kan ni maila mig på [email protected] så vidarebefordrar jag dem till de ansvariga för musikalen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du som påstår att du kan Italienska borde veta att la nostra vita betyder "våra liv", så om du syftar på att det ska stå det ljuva livet så tänkte jag bara informera dig om att det heter "la dolce vita"



idioti på hög nivå, Amanda !!

2008-12-13 @ 19:36:13
Postat av: Marknadsföringsgruppen

Stort tack verkligen!! Dock är det fel länk till ticnet...det här är den rätta http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE&artist=LITTLE+SHOP+OF+HORRORS

vore underbart ifall du kunde ändra länken :)tack än en gång!

2008-12-13 @ 20:23:07
Postat av: Mandy

Anonym: men ditt lilla megapucko, namnet har jag efter filmen "la nostra vita" som jag älskar. Och där har de gjort översättningen "det ljuva livet" vilket är min tolkning i min blogg av ett liv som man delar med andra människor.



Marknadsföringsgruppen: Jag ändrar det på en gång :)

2008-12-13 @ 20:55:24
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/
Postat av: a reader

Det här låter ju grymt!

2008-12-15 @ 10:05:09
Postat av: Johanna

Jag köpte biljetter igår, ska bli spännande att se!! :D

2008-12-15 @ 12:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0