"Har du dött?"

Jag vet inte vad det är med den frasen, men om någon (ofta är det ytligt bekanta) skriver och frågar:

- Har du dött? Man ser ju aldrig dig!

Altlså jag vet inte vad det är, men jag kan bli så provocerad av det. Det handlar alltid om att då man inte har varit ute på krogen (alternativt hemmafester innan jag var 18) och bara för att man inte har blivit sedd där, av denna enormt viktiga person, så har man dött - dvs man har inget socialt liv. För jag menar, det enda man kan göra en fredagkväll är ju att gå ut på krogen!? Det värsta är att människor likt dessa verkligen har en sådan uppfattning. Människor som inte syns ute existerar inte. Och det är ju både fruktansvärt och skrattretande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0