Det värsta som kunde hända..

... var att jag skulle försova mig, och vad tror ni att jag gjorde? Klockan var ställd på 09.00, det var då det var tänkt att jag skulle gå upp och finslipa på mitt arbete. Jag skulle ha många timmar på mig och kunna äta frukost, äta lunch för att där emellan läsa och putsa på arbetet. Halv ett vaknar jag, skrikande, av att jag inte har hört mitt alarm. Stress, stress och åter stress! Men i och med att jag har tid för att skriva här så förstår ni att det inte var så illa i alla fall. Arbetet är så gott som klart och jag har en timme och 45 minuter på mig att få det ännu bättre. Hade jag gått upp klockan nio hade jag för det första haft en mycket tröttare hjärna som inte skulle ha sett misstagen jag kan se nu, och dessutom hade jag inte gjort något vettigt fram till tolvtiden då deadlinen närmar sig.

Det blev alltså rätt bra till slut i alla fall. Men jag kan omöjligt undgå att tänka på vad som skulle ha hänt om jag försovit mig till efter deadline. Fy, vilken mardröm!

Back to Judaism, Christianity and Islam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0