Ytterligare uppdatering

Hej mina vänner!

Jag kan göra er säkra på att det kommer komma mycket uppdatering som rör Italien. Michael lär det skrivas om så att ni hinner tröttna. Men det rör mig inte i ryggen! Det är en sådan härlig känsla att vara så nyförälskad så att det pirrar i hela kroppen, och jag känner mig så nervös inför att han kommer hit för första gången om drygt två veckor och stannar här, hos mig, i en vecka. Han har aldrig varit i Stockholm, eller Sverige överhuvudtaget, så jag håller alla tummar jag har för att det ska vara någorlunda varmt här då. Han är som en amerikanare och tror, med en viss överdrift, att det aldrig är sol här i vårt avlånga land. Men jag tror att han mest säger så för att reta mig.. han såg ju faktiskt hur brun jag var då jag kom ner till Italien. Sedan då jag åkte hem och var brunare än italienarna själva så var han säker på att jag hade något afrikanskt i mig. Med blont hår och blåa ögon? Ha!

Men för att uppdatera er lite om livet utanför allt som kretsar till Italien, så har jag nu spenderat fem dagar hos min mormor i Småland. Jag var bara hemma i Stockholm och vände efter Italienresan, för att sedan åka till min älskade mormor med min mamma och broder. Imorgon ska jag jobba för första gången på riktigt på Salt i Solna centrum, så kika gärna förbi om ni har tid och lust. På söndag ska jag dessutom stå helt själv i butiken vilket både känns overkligt och spännande med tanke på att jag är helt ny där. Men en underbar känsla att de litar så mycket på mig, och framför allt tror på mina färdigheter!

Att ha ett jobb nu med regelbunden inkomst då jag kommer åka till Milano varje månad är enormt tacksamt. Tacka vet jag ryan air med billiga flygresor. Det är bland annat dem som gör distansförhållande möjligt för många, skulle jag tro.

Annars har det nog inte hänt så mycket överraskande. Jag hoppas på att pollarna kommer hem från sommarbetet snarast så att jag kan gå ner och rida. Sedan ska jag jobba på mitt älskade jobb, få ihop pengar så att den ekonomiska biten aldrig är en begränsning för mig då det gäller att hälsa på Michael.

Liksom många andra har jag enormt svårt för att shoppa här i Sverige efter att ha shoppat i ett modeland som Italien. Jag vill inte, och kan dessutom inte heller för jag har tappat räkningen, nämna hur många par skor jag har shoppat. Sedan har jag köpt en massa nya kläder - jag har en helt ny garderob nu, väskor, underkläder (!).. av någon konstig anledning blev underkläder något jag spenderade mycket tid för att köpa där nere.. :) Vad jag skulle komma till är i alla fall att jag nog inte behöver vara rädd för att shoppa upp pengarna jag kommer att tjäna nu. Jag menar, för det första så är jag inte så enormt shoppingsugen här i Sverige i dagsläget, och för det andra.. så föredrar jag shoppingrunderna jag kommer kunna ta hos Michael i Milano. Höstshoppingen i Milano here I come!

... By the way så åker jag ner och hälsar på honom för första gången i början av September.. någon vecka efter att han har varit här. Då har skolan inte riktigt satt igång, likaså dansen och ridningen vilket ger mig mer tid där nere.

Nu ringer min älskling! Time to go, hörs senare.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: therese

shit vad brun!

2008-08-24 @ 16:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0