Jobbiga grannar och skor, skor, skor.

Godmorgon på er kära läsare!

Idag hade jag tänkt sova ut ordentligt, det vill säga till två, tre någon gång. Men så ska självklart några av mina äckliga grannar spela så hög musik så att det var omöjligt att sova ska jag säga er. Det är inte okej att spela så hög musik så att grannarna kan sjunga med i texterna. Det värsta är att jag, jag är nämligen en sådan där jobbig granne, alltid går till grannen som spelar musik, bankar alternativt sparkar på dörren (beror på hur högt de spelar) och är lika förbannad varje gång, men den här gången förbjuder mina föräldrar mig att gå upp för att klockan är tolv. 

Okej okej att klockan är tolv och att det inte finns några regler på att man inte skulle få spela hög musik klockan tolv på förmiddagen (morgonen föredrar jag att säga.) Men man måste väl kunna ha lite vett för det? En rolig liten detalj är att de lyssnar på radio, och reklamen spelas lika högt. En vacker dag ska jag komma upp och sparka på deras dörr som vanligt, men så ska jag som en liten överraskning ha med mig en borr och borra i deras fula öron. Så kan de aldrig lyssna på musik och störa mig mer. :)

Annars idag ska jag till att börja med göra ett par praktiska saker. Träffa min matteelev, köpa ett par bruna pumps.. Skyll inte på mig den här gången, det var mamma som kom in i butiken igår med en sko som hon hade fått låna av butiken för att visa mig. Hon sa att de är perfekta till min nya skinnjacka - vilket de är.

Sedan ska jag ägna dagen åt att storstäda mitt rum. Vill att det ska vara fint när älskade Michael kommer hit. Den största förändringen blir att alla mina skor som numera täcker hela mitt golv i mitt rum, ska stå på hyllorna i min bokhylla istället. Så jag ska slänga ut böcker och gamla spel... (eller i alla fall sätta upp dem på vinden.) Ni får se bild sedan men detta lär ta mer än en dag.

Apropå skor så ska ni få se en bild med mig och mina skor från första riktiga shoppingdagen i Italien. Från den här dagen köpte jag inte några skyhöga klackar som jag alltid gör, utan den här gången fokuserade jag mig på skor med klackar som jag använder dagligen.

De blåa som är näst längst ut från höger ska jag ha i skolan, de var så bekväma! Sedan är de längst till vänster handgjorda och finns bara i ett väldigt begränsat antal, alltid roligt att ha ett par unika skor.

Bilderna är för övrigt tagna då det var dåligt väder en förmiddag och Michael var ledig så vi bara myste hemma i min lägenhet.





En kväll i Lido di Jesolo. Havet är i bakgrunden.




Jag var visst lite ruffsig i håret såg jag nu.. hmm. (a)

Du är allt jag någonsin drömt om.
Jag askare dig, som Michael brukar säga..


Kommentarer
Postat av: Lollo

söta ni är!

men undrar,är det dina föräldrar som tagit bilderna?:P

2008-08-04 @ 16:20:39
Postat av: Mandy

Det beror på vilka bilder du menar, det är olika personer som tagit bilderna beroende på var vi är. Men bilderna på oss i detta inlägg är tagna av min storebrors flickvän. :)

2008-08-04 @ 18:10:03
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0