080808 - klart man ska fira!





Varför ska jag alltid ha så svårt att bestämma mig för vad jag ska göra? En del av mig vill bara ut och röja eftersom att det är stockholmarnas dag idag. Visst fan ska det firas då! Att hävda att all uppståndelse är löjlig, och att man bara har hittat ytterligare en dag att få supa som om det vore "okej" så är man bara bitter. Det är väl underbart att vi hittar dagar att fira, att umgås med de människor som gör en glad och fira på det sätt man själv föredrar?

Det som dock får mig att vilja stanna hemma är tanken på hur mycket det kan spåra ur en negativ synvinkel, eller det motsatta - att jag har så kul att jag inte vill dra hem fastän jag ska upp tidigt imorgon. Inte tänker jag sitta här och vara pessimist och tro att det värsta kan hända. Men tanken på att jag ska jobba imorgon, och göra ett fortsatt bra intryck, får alla negativa tankar att flyga omkring i huvudet. Men jag möter tjejerna senare och så får vi se om det är värt att stanna eller inte. I vilket fall måste jag hem i någorlunda tid eftersom att jag ska jobba imorgon.

Nu ringer min fina pojkvän. Vi hörs lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0