TGIF!

image463Tjaaa!

Thank God It's Friday!

Jag får väl börja med att be om ursäkt för en långt ifrån oklanderlig uppdatering idag men jag har helt enkelt inte haft tid för er mina stackars arma läsare.

Jag hade i alla fall världens underbaraste utegympa, som vanligt vid Frescati, idag. Vädret var helt underbart med blå himmel och värmande sol. Dagens alternativ var Lacrosse och 5 km jogging i den fina naturen där borta. Ganska självklart vad jag valde. Idag bestämde jag mig dock rätt snabbt för att inte vara lika ambitiös som jag brukar och springa de där fem kilometrarna i ett tempo så snabbt att jag nästan stupar.

Vädret var nämligen så fint och min kropp kändes lite trött så jag och Rebecca bestämde oss för att promenera sträckan istället vilket även det känns i benen såhär några timmar senare. Det blir så mycket lättare att njuta av det fina vädret och den fina naturen med hästar och kor då man promenerar. Rebecca och jag kom in på ett av de djupaste samtalen jag har haft på länge, vilket var enormt betydelsefullt - för oss båda skulle jag tro.

Debatten på engelskan gick bara bra idag, och det är en himla lättnad att en av alla miljoner examinations som skall göras innan sommarlovet tar plats kan bockas av. Efter skolan åkte jag till Stureplan och mötte sötnosarna Janne och Tim. Vi satt på en bänk i solen en bra stund och därefter åkte vi på lite rundtur genom stan.. :P Därefter var det dags för mig att bege mig mot Tegnérlunden för ett danspass och nu är jag hemma.

En mysig middag med pappa väntar, mamma är nämligen i Småland över helgen. Tur att man har en pappa som lika gärna skulle kunna jobba som kock. Det har aldrig varit några som helst oklarheter gällande varför mina kompisar alltid vill äta middag här om man säger så. =)

Ikväll ska jag festa med mina kära vänner. Dels har jag en killkompis som går i min klass, Kalle, som fyller 18 och ska ha förkrök hos sig. Sedan fyller även min lilla snurpa Tessie år idag också. Grattis igen min lilla älskling! Planen är i alla fall att jag ska träffa Charlotte och tjejerna och dra på en fest på Kungsholmen till att börja med. Men vi får helt enkelt se var det hela slutar. Jag håller dörrarna öppna tills vidare.

Zandra - ett inlägg om ryggträning skriver jag imorgon i ett eget inlägg. En väldigt bra grej att ta upp i och med att man så lätt skadar ryggen vid träning. Bilder har ni att vänta er senare också!

Hoppas att ni får en trevlig fredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0