Sakta vi gå genom stan...

Goddagens läsare!

Ni vill inte veta hur långt jag har gått idag. Vi hade som jag skrev i föregående inlägg, Resource day, vilket denna gång innebar att vi skulle gå genom Stockholm, nästan en mil, och få reda på historian bakom varför byggnader är bygda som de är. Bra mycket intressantare än förra resource day då det var general science och inte geography, och vi var tvungna att gå runt i Hagaparken och se på diverse stenar och annat.. morraine, eskers och allt vad det heter.

I alla fall blev jag en erfarenhet rikare idag. Nämligen hur det känns att vara turist i sin egna hemstad. För det var just det alla trodde att vi var - turister. För det försata gick vi runt och Tyler pekade på diverse byggnader och berättade om dem. Att han pratade på engelska vilket såklart även vi gjorde, gjorde att de förbigående fick det bekräftat. En rätt lustig känsla måste jag erkänna.

I varje fall var det ett fullkomligt underbart vårväder att promenera i. Det var ju till och med varmt idag! Det är så sjukt hur påverkad man blir av vädret men då det är ur positiv aspekt så måste jag säga att det är skönt att något så enkelt som väder kan sprida sådan lycka!

Nu... dags för en låt :)



Jag slår vad om att jag vet vilken serie majoriteten av er tänker på när ni hör den här låten (; Grym är den i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0