Matematik.

Hej!

Eftersom att jag alltid har fullt upp så är jag enormt beroende av min almanacka som i dagsläget är proppfull på varje sida fram till den 18e maj då jag åker till Berlin. I alla fall så har jag nu fyllt i allt skolrelaterat från course manager och antecknat det i almanackan och är sådär läskigt stressad när jag får allt som ska hinnas med så svart på vitt.

Men det har varit en bra dag idag. Jag fick tillbaka mitt matteprov som jag fick MVG på. Min lärare är helt otrolig. Vi skrev proven igår, hon har alltså rättat dem över en dag. Mycket imponerande tycker jag! Men jag blev lite orolig då det inte alls var lika många som fick MVG som det brukar.. Det var ett svårt prov med andra ord. Men jag fick i alla fall MVG med god marginal så det känns jättebra inför nationella. 

Att vara duktig på matte tycker jag är beundransvärt. Vi satt och diskuterade det idag. Antingen är man duktig på matte eller så är man det inte. Jag kan hålla med om det till viss del. I min ålder är det nog omöjligt att gå från en medelmåtta i matte till att bli grym. Men då jag gick i sexan - sjuan var jag långt ifrån ett geni i matte. Jag har alltid haft väldigt lätt för mig i skolan, men matten har aldrig kommit gratis om jag säger så. Jag tog mig i varje fall i kragen, började plugga flitigt och nu sitter jag här idag med matte som mitt absoluta favoritämne just för att det går så bra. Så ge inte upp! =)

Nu ska jag ta en liten promenad ner till stallet. Jag rider lite senare idag än vanligt,

Pussar Mandy

Kommentarer
Postat av: karro

vilken årskurs går du i på gymnasiet och vilket program? Ha det så bra:)

2008-04-23 @ 18:33:10
Postat av: Mandy

Jag går sam sam i tvåan :)

2008-04-23 @ 18:57:38
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Anonym

håller med dig! matte har alltid varit svårt för mig eller gått ok men på senaste provet fick jag MVG,vilket gör det hela mkt roligare. :)har matte nationella imorrn,hoppas det går lika bra!

2008-04-23 @ 20:55:45
URL: http://alexiias.blogg.se
Postat av: Mandy

Lycka till på nationella :) !!

2008-04-23 @ 21:27:05
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Caroline

Kul att se att de går bra för dig! :)
Matte är ju inte mitt starka ämne men det ska ju finnas människor som är bra på de också, jag håller mig till de kreaktiva.
Hoppas ridningen gick bra, jag saknar de!
ha de fint.

2008-04-23 @ 22:12:17
URL: http://svanemar.blogg.se
Postat av: karro

så du fyller alltså 18 i år? :S

2008-04-24 @ 21:01:46
Postat av: Mandy

Japp! Varför ":S" ?

2008-04-24 @ 21:25:08
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: karro

det var ett försök att göra en "lite-förvirradgubbe", inget illa menat alltså. jag är väl inte så bra på smilys kanske. sorry. ha det så bra!:)

2008-04-26 @ 15:15:28
Postat av: Mandy

Haha ingen fara! Då vet jag ;)
Detsamma detsamma! =)

2008-04-26 @ 16:16:11
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0