La nostra vita - det ljuva livet.

Buongiorno!

Åh vad det är mysigt att bara vara hemma utan att någon annan är hemma, mysa omkring i mjukiskläder, lyssna på musik och bara njuta av lite egen tid. Det är så sällan jag hinner med sådant nuförtiden så det uppskattas som bara den de få gånger jag får tid över till det.

Idag hade jag planer på att söka sommarjobb. Nej nej inte gapa nu mina vänner. Det är nämligen så att jag kan räkna upp dussintalet kompisar som inte kommer tro varken sina ögon eller öron när de får se/när jag berättar att jag ska sommarjobba. Visserligen kommer jag bara hinna jobba i max tre veckor för sedan kommer jag tillbringa större delen av sommaren utomlands. Då finns det vissa neggon som säger att det inte räknas som sommarjobb. Klart det gör!

Idag skulle jag i alla fall ha gått och lämnat lite cvn samt pratat med ägarna om sommarjobben men det blidde inte riktigt så.. Men för att göra mami stolt i alla fall så ska jag ringa runt till de få ställen jag kan tänka mig att jobba på, bara för att kolla viktiga saker som om de överhuvudtaget kan ha en som sommarjobbar så lite som tre veckor. Har ni några tips så skriv skriv skriv!

Varför jag ska sommarjobba är på grund av något så enkelt som att jag behöver den meriten. Visst, jag kommer klara mig utmärkt i mitt liv på mina betyg samt min gymnasieutbildning och min framtida utbildning. Men i och med att vi inte har någon praktik på VRG så känner jag att det skulle ge mig så mycket att komma ut i arbetslivet. Den enda gången jag varit där på riktigt var då jag praktiserade på Albano Djursjukhus trots min låga ålder - fick sedan jobb där och en himla massa lovord. Det gav mig även otroligt mycket då jag inte fick någon slavgöra för fem öre utan endast samma utbildning som deras djursjukvårdare får. By the way, vilken himla tur att jag tog upp det. Jag ska ringa chefsveterinären som pappa känner och kolla om jag kan sommarjobba där. De tyckte ju så mycket om mig för tre år sedan =)

Sedan kommer jag åka på tre utomlandsresor och jag vill verkligen inte att mina föräldrar ska stå för exakt alla kostnader. Visserligen kommer de få betala det mesta i alla fall, 3 veckor lär inte ge någon höjdarlön. Men det är principen att känna att jag i alla fall betalat en av flygresorna eller något.

Sedan är jag överlycklig för jag kommer kunna åka med VRG tvåorna till Berlin i en vecka i slutet av maj !! Från början fick jag tacka nej på grund av att mina dansföreställningar skulle hållas då, och självfallet prioriteras dem framför resan. Men nu har datumen för föreställningarna flyttats vilket innebär att jag kommer kunna åka med på resan och min snälla skola har ordnat så att jag fortfarande kan följa med. Så nu är det bara att betala in pengarna så åker vi i maj. Det kommer bli g r y m t !

Nu ?

- Dags att ringa runt angående sommarjobb!

Kommentarer
Postat av: anna

vad hände med Tessie? hon försvann ganska snabbt...

2008-04-03 @ 14:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0