Det går bra nu.


image426Tjena flickor och pojkar!

Idag har jag haft en betydligt bättre dag. Visserligen inte till en början. 08.15 satt jag på min tyskalektion som idag endast ägnades åt grammatik. Många säger att tyska är ett enkelt språk vilket det är då det gäller att förstå. Men grammatiken brukar lärare säga är svårare än alla de andra språken tillsammans. Allt bygger egentligen bara på undantag och det är i få fall det finns tydliga regler att följa. Efter den lektionen var min migrän outhärdlig så jag fick åka hem. Jag hade inget val. Som tur är blev det bara två lektioner jag missade. I alla fall gick jag och la mig så fort jag kom hem, klarade inte av att vara vaken med de smärtorna.Jag sov i ungefär två timmar och vaknade upp som en helt ny människa. Visserligen är huvudvärken fortfarande kvar men långt ifrån i samma utsträckning.

Med ett leende på läpparna gick jag och solade solarium, var väldigt länge sedan nu. Blev hur brun som helst som vanligt och nu sitter jag och pluggar matte! (För er som inte vet; ett av mina favoritämnen) Huvudvärken är nästan borta nu, för första gången på hela veckan och äntligen ser det ljust ut i mitt liv! Med risk för att jag tidigare har låtit som en självmordsbenägen person som försöker ta sig förbi höstdepressionen? I alla fall är jag överlycklig för att jag både kommer kunna gå på dansträningen idag och sedan även kunna göra allt det som jag har planerat med mina vänner. Först middag hos Saga och sedan fest hos en tjejkompis som jag dessvärre inte kan nämna namnet på än. Inte vill vi ha oinbjudna gäster dit (; Så tråkigt bara att jag förmodligen inte kommer kunna åka till min älskade Hanna ikväll som också är ensam hemma. Det får bli imorgon istället lillstrumpan :) <3

Nu ska jag plugga vidare med min matte så att jag kan festa riktigt ordentligt ikväll och verkligen vara värd det!

Pussar Mandy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0