Dance like nobody is watching!

Hej!

Det blir mycket dans
ikväll igen. Om knappt en timme ska jag åka till Tegnérlunden där Lasse Kühlers ligger och där ska vi som vanligt dansa i drygt tre timmar. Från och med nu är det dock bara repetitioner, vilket jag tycker är det roligaste på hela terminen (efter föreställningarna såklart) så balettpasset innan kommer bestå av hårdträning på bland annat Moulin Rouge medleyt som vi ska uppträda med på Vasateatern i maj. Pausen vi brukar ha på tio minuter innan jazzen börjar, försvinner nu och vi kör för fullt till klockan 22.00. Det är under den här delen av terminen som vi dansar som mest och kraven är som störst. Visserligen är det också nu tränarna ofta driver oss till vansinne för att de går in och petar så mycket. Men ska det se bra ut så ska det! (;


Annars är jag så äckligt nervös inför imorgon då jag ska på audition för musikalen. Jag trodde att vi bara skulle dansa individuellt framför en jury men vi ska tydligen dansa inför alla sökande dansare också. Hur omänskligt är inte det på en skala?! Än så länge har jag lite små koreografiproblem gällande diverse saker men jag tror att allt sitter som en smäck tills imorgon. Jag är inte den som lämnar något åt slumpen... på gott och ont. Åh, jag vill så gärna komma med så jag blir skitnervös nu när jag har fått höra att vi är hundratalet sökande och ytterst få kommer med. Ni får hålla alla tummar ni har så hoppas jag att det här går vägen. Positivt är att min kropp känns i mycket bra form och mitt självförtroende är på topp! Det gäller bara att göra mitt bästa och visa dem att dansen är mitt liv. Tvivlar inte på att de ser det förvisso... (;

Nu ska jag värma upp lite! Vi hörs senare.

Kramar Mandy


image452
Innan en träning..


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar älskar älskar din blogg

2008-04-15 @ 21:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0