Beslutet som lär förändra en del..

Nu är det lite nya planer planerade. Visserligen har det varit lite smått planerat i flera månader, men jag är inte personen som står för "mycket snack men liten verkstad", så därför har jag inte velat säga något. Men nu är det i varje fall klart och jag antar att det är dags att ni får veta det.

I början av juni kommer jag flytta till London. Trean kommer jag alltså inte gå i Sverige utan min skola har erbjudit oss elever att gå trean i svenska skolan i London men ändå få ta studenten här hemma. Så det ska jag alltså göra! Jag har velat fram och tillbaka men har nu äntligen bestämt mig. Vi är två tjejer från klassen som ska göra det tillsammans så det blir nog bra. Jag har en massa kompisar som kommer hem nu till sommaren och har spenderat ett år där och de säger att det har varit det bästa året i deras liv. Det är inte mycket mer än att flytta hem om man vantrivs. Det känns rätt overkligt bara eftersom att jag flyttar till Italien direkt efter. Å andra sidan handlar det om två år i ens liv som förmodligen kommer innehålla bra många fler år än så..

Jag vill känna att jag har rest och besökt så många platser som möjligt innan jag börjar plugga och sedan satsar helhjärtat på karriär och i framtiden även familj. Det här är verkligen något jag verkligen vill göra och jag tror att det kommer ge mig otroligt mycket både i dagsläget och för framtiden.

Kommentarer
Postat av: miranda

ååååhhhhhhhh vad roligt! grattis grattis till dig! :D det kommer bli så kul! själv planerar jag också att flytta utomlands så fort som möjligt

2008-04-01 @ 17:29:38
Postat av: Anonym

VAAAAAAAAAAA?! SKA DU FLYTTA??

2008-04-01 @ 17:47:03
Postat av: Matilda

Vad kul för dig! Det är det bästa du kan göra, själv ångrar jag mig nu att jag inte reste mer innan ag började plugga på högskola men det är aldrig för sent :)

2008-04-01 @ 19:00:44
URL: http://mrantala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0