All that she wants

Tjaaa!

Nu har jag gjort min audition och till och med hunnit med en middag med mina föräldrar. Pappa var så söt innan jag åkte till Jarlaplan för audition, han möblerade om i ett av våra rum här hemma för att jag skulle kunna få som en danssal att dansa i. Den lille sötnosen vill så gärna att jag ska komma med. Jag har nog egentligen sådana där jobbiga föräldrar som alltid ska vara engagerade till max i mitt liv, inte minst när det gäller skola, dans och ridning. Jag ska alltid få det bästa och alltid göra dem stolta. Jag lär ju med största sannolikhet bli en sådan förälder även jag en vacker dag.. Men man får vända det till något positivt! Min lilla dotter ska sättas i dansklass som 4åring, precis som jag gjorde. Min lille son ska börja spela fotboll som liten. Nej inte fan är jag för detta att börja ge småflickor blåa kläder och pojkar rosa för att samhället ska bli mindre uppdelat. Märks ganska bra att jag är konservativ ha? ;)

Nu till det viktiga. Jag är hur nöjd som helst med min audition. Jag satte alla steg, fick ingen blackout, snubblade inte - utan allt gick så bra det kan då man har extremt mycket press på sig och dansar inför en jury. Vi dansade nämligen inte inför alla andra sökande dansare vilket jag först fått information om. Både på gott och ont tror jag... har man en större publik tycker jag att det är lättare att bara köra samt utstråla glädje. På något sätt blir det väldigt krystat och stelt när jag ska gå in i en tom danssal och dansa inför en jury som sitter längst fram i rummet. I alla fall var juryn väldigt positiva till mig och tyckte om det faktum att jag dansar på Kühlers. En väldigt hög ansedd dansskola.

Jag är i alla fall jätteglad bara över att jag tog tag i mig och mina nerver och gav allt jag hade där inne. Det är inte världens lättaste att dansa ett solo inför en jury och bli bedömd på det sättet. Men en enormt bra erfarenhet, inte minst då nervositeten försvann på en gång då jag började dansa och jag verkligen hittade hem i min dans.

Negativt är att jag trodde att det skulle vara tjugo-trettiotalet dansare som skulle komma med. Det är ynka tio stycken, och jag måste säga att det var många dansare där idag som liksom jag tog det här på största allvar och var grymma. Men jag tror på mig själv och det jag gjorde idag. Det får bära eller brista helt enkelt. Jag håller i varje fall tummarna, om en dryg vecka får vi svar om vilka som gick vidare.

Jag lekte lite med kameran under tiden jag värmde upp här hemma. Kläderna jag hade på mig var efter många om och men VRGs mjukisbyxor och två linnen. Att dansare alltid ska klä sig i så mycket kläder... Det var en fråga jag alltid fick från mitt ex. Jag vet inte vad det beror på men flera linnen på varandra har vi alltid av någon anledning!
Tänkte köra på trikåer och några nice hotpants över, men det blev detta alltså. Det var ju trots allt jazz/show och inte balett.

image454

image455 image456

image459



image458 

Nu ska jag plugga och därefter ska jag se på mitt favoritprogram Top models och äta chips. Så mycket som jag har tränat kan det behövas på lilla magen.. ;)

Här bjuder jag på en grym låt med Ace of Base som en tjej dansade till idag. Har den på repeat, så sjukt bra!



Kommentarer
Postat av: Eleanor S

Vad bra att din audition gick bra. När får du reda på om du har kommit med eller inte?

Btw så har vi likadana kameror ;)

2008-04-17 @ 15:34:46
Postat av: Anonym

mandy snygg som alltid

2008-04-17 @ 15:42:20
Postat av: Anonym

cute ! :p

2008-04-17 @ 20:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0