Morgoninlägg! Foundationtips?

Godmorgon!

Jag hade som vanligt lika jobbigt att gå upp imorse. Måndagmornar är inte roliga någonstans.. fick skjuts av pappa till skolan idag och så fort jag kom inflåsandes i klassrummet fick jag reda på att vår lärare är hemma med sjukt barn. Underbart! Förvisso skrev han i sitt lilla morgonbrev till oss att vi absolut inte ska tänka fan, nu hade jag kunnat sova en timme till.. men det är ganska svårt att undvika ska jag säga er..

Well well, förhoppningsvis går dagen ganska fort i alla fall. Jag tänkte be er läsare om hjälp med val av foundation. Jag är relativt oerfaren när det kommer till olika sorters foundation, så jag har ingen koll på vilken som täcker bäst och så vidare. Nu är sommaren definitivt över och ansiktet börjar blekna och ojämnheter kommer fram.. jag kan omöjligt förstå hur jag på bilderna nedan endast har mascara på mig.


 


här var man brun..



Just det! På lördag ska jag på min brors diplomeringsmiddag i Uppsala, gask eller vad han kallade det för. Det ska bli riktigt roligt faktiskt, förutom att jag inte har den blekaste om vad jag ska ha på mig! Middag, fri alkohol och förhoppningsvis en massa sötnosar. Om jag bara kommer in trots 18års gränsen så ska allt nog gå bra..

På återseende!


Kommentarer
Postat av: L

du är så söt!

2007-10-01 @ 09:11:20
Postat av: Cim

älskar din blogg! du behöver ingen foundation?

2007-10-01 @ 09:11:51
Postat av: Emelie

Vad roligt att du gillar bloggen:) Hoppas du kommer tillbaka. Kram

2007-10-01 @ 09:53:25
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: Helena

Vilka fina bilder!

2007-10-01 @ 11:34:46
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Schyler

Om man vill få sminket att se naturligt ut, som jag hoppas att du vill eftersom att du är så himla söt... så tycker jag att du bör använda Makeup Store's 3 färgade concealer där man använder färgerna på olika områden beroende på färg, sedan applicera hudkräm som anpassar sin färg efter din hudfärg. Det blir jätte fint resultat! :)

2007-10-01 @ 14:06:05
URL: http://schyler.blogg.se
Postat av: Anonym

jag använder en foundation från yves saint laurent, väldigt bra, luftig och inte så täckande. ser ganska naturligt ut iaf, man behöver inte täcka hela ansiktet utan jag brukar iaf bara använda det på ojämnheter och finnar. finns på nk för ungefär 400.

2007-10-01 @ 16:06:49
Postat av: Anonym

hejsan.Jag älskar din blogg och läser de slaviskt!
Nu undrar jag om du har något tips på hur man ska komma ihåg allting till proven! jag är 14 år och har mycket prov där det går ut på att komma ihåg årtal , många glosor m.m jag ser verkligen upp till dig och du är en grymm förebild! Du har fått mig att sattsa på skolan och endå kunna kombinera det med kompisar och min ridning (som jag ägnar största delen av min fritid till.) på ett bra sätt!
nu har jag också kommit fram till att jag vill bli jurist! ;D
tack så mycket för det Mandy!

2007-10-01 @ 16:57:33
Postat av: Helena

Hoppas att du har haft en fin dag och vaknade så småningom!

2007-10-01 @ 17:46:57
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Jennifer

True match minerals är fantastisk och ser sjukt naturlig ut. Täcker inte världsbäst men är jättebra i kombination med concealer på kritiska ställen.

2007-10-01 @ 18:46:34
Postat av: Anonym

du har alltid samma bilder.:)

2007-10-01 @ 19:03:10
Postat av: mandy

Tack for alla råd, ska ta lite bilder med de olika jag testar sen! :)
anonym: haha jag vet, jag tankte pa det da jag la upp de dar bilderna. Det beror som du vet pa att jag inte kan lagga upp nya an och jag hatar att blogga utan att lagga upp nagon bild i varje inlagg. Men i just det har inlagget ville jag at dessa tva bilder eftersom att jag gillar min hy dar. :)

2007-10-01 @ 19:06:47
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: sara

I.d makeup har jätte bra foundation testa den och du kommer bli nöjd!

2007-10-01 @ 23:03:34
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0