Det är dags att säga ifrån.

Hej!

Skönt nog hade jag en liten sovmorgon imorse.
Tyskan uteblev så jag kunde sova till kvart över åtta, inte nådigt ;) I söndags umgicks jag en del med Sofia, vi pluggade en del tillsammans och sen tittade vi på film, ja Sebbe var självklart närvarande också. I måndags var jag och träffade min syster Bella, och igår dansade jag hela kvällen. Idag ska jag rida och plugga!

För övrigt har jag dessa dagar varit nedstämd och ständigt i djupa tankar.. och det beror på det fruktansvärda som inträffade i fredags. Jag kan omöjligt förstå hur man kan sakna den spärr som vanliga människor har, och misshandla en annan människa sönder och samman så att denne hamnar i hjärtestillestånd, blir hjärndöd för att kroppen sedan ska lägga av helt. Dessvärre tycker jag att Sveriges rättssystem inte är något att lita på och jag är liksom de flesta andra medvetna om att dessa killar inte kommer att få det straff de förtjänar. Jurister och andra hävdar att det medför mer skada att straffa dessa killar hårt än det medför nytta då de i så fall kommer i mer kontakt med brottslighet och kriminalitet än vad de gör om de inte får ett så hårt straff. Bullshit! Det här är killar som har misshandlat förut och hade de fått chansen hade de säkerligen dödat killen då också. Detta som hände på Engelbrektsgatan för några månader sen. Det var ingen engångsförteelse som hände med Riccardo och man kan inte ta förgivet att det som hände honom aldrig kommer hända igen. Killarna ska få det straff man förtjänar då man tagit en annan människas liv. Att inte markera för Sveriges befolkning att detta är oacceptabelt kommer sätta vårt samhälle i ett ont kretslopp där misshandlar, våldtäkter och mord aldrig slutar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt!

2007-10-10 @ 13:00:53
Postat av: kalle

kände du riccardo?

2007-10-10 @ 16:14:10
Postat av: Anonym

Gumman lägger du verkligen ut dina hemligheter på bloggen? *dying 2 know* :)

2007-10-10 @ 17:26:02
Postat av: Anonym

Vi alla har olika åsikter om Sveriges rättsystem och du framförde dina åsikter på ett otroligt bra och givande sätt!

2007-10-11 @ 13:51:51
Postat av: Anonym

Du kommer komma på manifestationen på fredag va?

2007-10-11 @ 13:52:18
Postat av: .

Men det märks att du inte är påläst på detta ämne unga dam! Du kan inte bara sätta starkare straff så slutar allt ! Har det funkat i amerika ? där folk misshandlas dödas 10 gånger mer än i sverige. Det kan inte handla om vårt rättssystem det handlar om våldsmännen. Om jag var en galen vålds och ska spöa någon i det tillfället tänker jag inte skit kan få 20 års fängelse fall vi höjde det i sverige till det. andrenalinet tar över kroppen, I know!

2007-10-11 @ 15:18:05
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Håller med till 100%

2007-10-11 @ 19:16:33
Postat av: A

Mandy, när blir din dator klar såatt vi kan få se alla dina bilder ? :D

2007-10-11 @ 20:57:15
Postat av: emma

blooooooooooooogggggggggaaaaaaa dååååå!!!!!

2007-10-13 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0