När ska man börja lära sig?

Godmorgon.

Jag har tröttnat en del på att i varje inlägg skriva
vad jag har gjort under dagen. I detta inlägg nöjer jag mig med att skriva att den här helgen har varit grym; innehållande många galenskaper, shotar, tid med en riktig sötnos och tid med vännerna. Blev lite inspirerad av en väns blogg och hennes ämnen hon skriver om, vilket är långt ifrån "idag har jag...osv." Vad får man egentligen ut av att skriva ett sådant inlägg? Mer än att det är ett ganska bra sätt att få folk medvetna om att jag var på den grymma festen eller att man fikade med den personen. Nej sådant har jag börjat tröttna på faktiskt.. Nåja, nog om det. Från ett ämne till ett annat.. 

Här har ni 4 saker som jag aldrig lär mig.

Äpplen!
Finns det någon frukt som är godare än äpplen? Nej, jag tror faktiskt inte det. Hela konsistensen och den fräscha smaken får det att fullkomligt vattnas i munnen. Sittandes i soffan med ett äpple i handen, eller varför inte i pausen mellan dansträningarna - perfekt tillfälle för en äppelpaus. De första tuggorna är utsökta. Tankarna på att jag faktiskt är allergisk mot äpplen finns inte på långa vägar. Möjligen tänker jag att allergin måste vara borta.. av någon anledning.. I varje fall kommer konsekvenserna ganska snabbt. Magvärk som kan liknas vid den värsta mensvärk ni kan tänka er. Kramper utlöser varandra och försvinner inte i första taget. Trots detta ska jag alltid envisas med att ungefär en gång i halvåret njuta av de gröna frukterna, medvetenheten om allergin är som bortblåst.

Varje gång man städat sitt rum så bestämmer man sig för att alltid hänga in kläderna i garderoben då man använt dem. Att ha en fåtölj full med kläder finns inte längre på kartan. Men den dagen då man tänker att man hänger upp jeansen dagen efter, då är det försent. Inom ett par dagar har du en stor hög med kläder som du envisas med att ignorera totalt. Inom ytterligare ett par dagar är högen såpass stor att den är omöjlig att ignorera och du tänker istället att den är för stor för att du ska hinna med den nu, eller om en timme... eller ens imorgon. Och sedan är det mamsen som tar tag i det hela, fy Amanda!

Rött nagellack. Personligen tycker jag att det passar både i skolan då det ser väldigt sofistikerat ut och även på festen då det får sin näst intill erotiska klang. Rött nagellack är dock inget som jag använder ofta, men när jag väl använder det hör jag alltid mammas röst i huvudet som säger att jag inte kommer att få bort det helt - och därmed få gå med omålade naglar med röda rester i flera dagar. Självklart är det här ingenting som får mig att strunta i den röda färgen då jag bestämt mig för att den passar utmärkt till kvällens klädsel. Dagen därpå... och de kommande dagarna.. får jag alltid ångra mig.

Sola solarium med extra poletter. Varför ska det vara så svårt att bara svara "nej" då personalen på solariumet frågar om jag vill ha ytterligare färg i ansiktet? Ytterligare färg i ansiktet.. jag som redan har, (vet inte riktigt om jag ska kalla det för problem men i det här fallet är det faktiskt problem) problem med att jag alltid ska tänka allt det jag hör i bilder, får självklart alltid upp en bild i huvudet där mitt ansikte är lika brunt som min kropp alltid blir i solariumet. Svaret på frågan blir alltså som alla gånger innan "ja". Att jag faktiskt brände mig rejält gången innan jag tog en extra polett, och även gången innan den.. osv osv. fick mig inte att rakryggat säga "nej". Ännu mer oförståeligt är det att pappas tjat om hudcancer inte fick mig att säga nej. Nåja, en extra polett blev det, allt är precis som vanligt. Efter 20 - 25 minuter kommer jag ut med den grymma bränna jag alltid får på kroppen, och ett rött svidande ansikte. Förtvivlat försöker jag sminka över ansiktet så att pappa inte ska få något att tjata över, allt jag kan säga är.. utan resultat.

Är det något som ni läsare aldrig lär er? Dela med er! :)

Jag har fått lite frågor i både bloggen och på playahead som jag mer än gärna svarar på, har ni ytterligare frågor så är det bara att adda [email protected]  och nej, kommentera inte namnet. Att byta och behöva föra över alla kontakter övervinner mitt pinsamma namn. ;)

Avslutningsvis vill jag gratulera världens bästa mamma på Mors dag. Skulle aldrig klara mig utan henne. <3

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Matilda

haha det där med solariet känner jag igen mig alldeles för mycket...dessvärre också det med den evigt växande högen i rummet, fast min ligger istället i rummets centrum o är i vägen för prcis allt o alla! drygt

2007-05-27 @ 19:54:44
URL: http://fruxo.blogg.se
Postat av: Anonym

trevligt inläg

2007-05-28 @ 08:56:23
Postat av: Anna

Du solar rätt myckey solarium va? ifall du gör det undrar jag hur du gör med ögonen så du ej får vita ringar runt av dom där ögonskyddsgrejjen. Jag får vita ögon och det ser jätte konstigt ut så snääälla hjälp! älskar din blogg förövrigt. :D

2007-05-28 @ 19:21:50
Postat av: Mandy

Det beror helt på vem man jämför med. Jämför jag med mina vänner så solar jag mindre än vad dem gör, eller ungefär lika mycket. När det gäller ögonlocksskydden så har jag faktiskt slutat helt med dem med tanke på de vita ringarna som syns hur tydligt som helst då jag solat med dem. Att sola utan är visserligen inte heller bra, men nu då jag solar såpass sällan så gör det nog ingen större skada.

2007-05-28 @ 23:55:36
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: martina

för att undvika de röda resterna så måste du måla med ett ljust lack under, sedan när det har torkat då kan du måla på det röda lacket:)

2007-05-29 @ 15:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0