Cervantes Don Quijote

Hej alla glada!

Nu har projketet dragit igång på allvar,
känns ganska bra faktiskt. Jag är mycket nöjd med min projektgrupp, vi funkar riktigt bra tillsammans. Kalle är riktigt bra på att få ut klyftiga saker muntligt, därför är jag alltid beredd med pennan för att få ner dessa klyftiga tankar på papper. Arbetet blir nog en bra blandning av olika skrivstilar skulle jag tro; Kalle har den här flummiga stilen som vår svenskalärare gillar. Dock kan det bli lite för flummigt så då är det bra att vi blandar det med min stil som är lite för "perfektionist-präglat", om det nu finns något sådant ord. Sp har vi då Sofie som skriver en blandning av dessa två, haha perfekt!

Imorse möttes vi hemma hos Kalle vid tio-tiden. Riktigt mysigt bodde han så det är perfekt att vi kan vara där under de här veckorna, då slipper vi vara i skolan. Vid ett-tiden åkte vi till skolan för att ha samtal med vår handledare i det här projketet. Det gick väl bra, finns inte så mycket att prata om såhär i början. Men nu känns det som skrivet tidigare skönt att vi är igång! Ambitiösa som vi är stannade vi kvar i skolan längst av alla (!) Nåja.. det var bara till fyra, men i alla fall :D För övrigt så motsvarar den här uppsatsen en B-uppsats på universitetet enligt vår svenska lärare, alltid bra att börja öva i tid!

Imorgon är det tårtbakartävling och saker man gör på barnkalas i skolan. Det blir minst sagt intressant att se på :) Imorgon är det dessutom andra delen av nationella provet i matten. Det ska nog gå bra! Efter skolan ska jag träffa mina små sötnosar så får vi se vad vi hittar på. På kvällen blir det fest. Malin har lovat mig att jag ska få en kväll som jag sent kommer att glömma, efter allt plugg jag haft den senaste tiden. Var vi bestämde att kvällen skulle sluta kan vi ju behålla för oss själva ;) Haha!

På lördag ska jag och min älskling Ebba ha världens mysigaste kväll! Vi ska se på Eurovision song contest här med mina föräldrar, haha de tycker om Ebba så mycket. Så ska vi bara äta en massa gott och gå jättelång promenad och en massa sådana mysiga saker! Shopping ska också hinnas med. Dessutom ska vi jobba på en artikel som jag ska skriva i skolan där Ebba har en hel del att komma med. Perfekt samarbete!

Nej, nu ska jag ringa Ebba och berätta om världens roligaste skämt som jag fick höra idag. Den här gången är det faktiskt ett roligt skämt. Jag kan inte sluta skratta när jag tänker på det, - och faktiskt så är det ett klyftigt skämt också. De brukar nämligen vara bättre än de som inte är det.

På återseende!

   

Don Quijote
Mitt sällskap de kommande tre veckorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0