75 min Deutsch

Hejsan,

då är lovet förbi och likaså den första skoldagen.
Skoldagen idag har varit väldigt skön. Dagen började med 75 minuter matte vilket inte var någon höjdare, tills vi fick tillbaka vårt stora matteprov som jag trodde hade gått dåligt (på VRG innebär ett VG att det har gått dåligt). Men den nya pluggmetoden som min lärare tyckte att jag skulle testa för att inte stressa upp mig funkade onekligen. Jag fick ett MVG på ett faktiskt ganska svårt matteprov, OCH jag satt inte uppe hela natten dagen innan och pluggade, nej, jag tittade på film med en tjejkompis och åt godis och tog det lugnt. Halleluja vilken underbar pluggmetod!

Därefter var min 75 minuter natural science inställd, okej, vi fick självklart uppgifter vi skulle göra, som alltid då en lärare äntligen är bortrest. Men de ser jag till att göra hemma, idag var det dags att starta letandet efter den perfekta vårjackan. Jag har en bild i huvudet på en vit, kort vårjacka som ska ha pälsdetaljer på kragen, hrmf, att ha en bild i huvudet som visar exakt hur man vill ha ett plagg är aldrig bra, det är nämligen näst intill omöjligt att hitta. Den lycklige som fick följa med mig var Patrik, stackarn som låg och sov när jag ringde. Men vem kan inte motstå lite härlig vårshopping istället för att sova? Ärligt talat vet jag inte vad jag hade valt, jag prioriterar nämligen båda två högt i mitt liv. I alla fall halvsprang vi från Sturegallerian till NK för att sedan springa tillbaka till Sturegallerian igen, och allt jag hittade var två superchica partytoppar! Nåja, letandet fortsätter imorgon..

Nu sitter jag i datasalen och min tyskalektion slutade precis, då ska jag väl passa på att skryta lite till om att vi fick tillbaka en hörförståelse, läsförståelse och uppsats som gick mycket bra, woho! Om tio minuter ska jag gå och ha samtal med min mentor om vilka individuella val jag ska välja, efter många om och men blir det: dans (inte speciellt överraskande) ännu roligare är att det är en av mina danslärare på Kühlers som har kursen, Italienska (inte heller speciellt överraskande) rättskunskap, matte C, rethorics samt företagsekonomi, weei!

Vad har jag då gjort på lovet? Bloggat vet jag att jag i alla fall inte har gjort, det har inte funnits til till det. Det var i alla fall en kanonbörjan med middag och fest hos Robban. Komiskt var att jag och Kajsa missade huvudrätten pga att vi stod utanför huset och pratade väldigt länge så vi glömde bort tiden, well vi hade mycket att prata om antar jag :) Det var i alla fall en riktigt rolig kväll. Jag, Kajsa och Patrik sov kvar hos Robban. Dagen efter gjorde Robban jättegod frukost till mig och det var inte alltför roligt då jag skumpade runt på hästen en timme senare, nej fy, komiskt nog märkte min ridlärare att jag inte haft en helt vit kväll ;) Sedan gjorde jag allt från att ha pulkaåkning en natt i Hammarbybacken med David, PC, Patrik, Frankie, Linus och Moa vilket var sjukt kul, jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.. (inte frusit heller för den delen!) till att lära Bella hur man klunkar vin på bästa sätt (riktigt söt syn måste jag tillägga!). Shoppingdagar, fikastunder och myskvällar (med Paulina bland annat) har lovet också bestått av. I torsdags åkte jag med min underbara mamma till Småland, finns nog ingen jag har så roligt med som med min mamma <3 I småland bodde vi hos min mormor där vi tog det lugnt, åt goda middagar med mina kusiner och hade spakvällar. Jag måste tacka er (Anna, Bella, Patrik, Paulina, Ebba osv.) som hela tiden ringde mig för att jag inte skulle bli uttråkad, gullungar! Roligast var det då jag i ett par timmar pratade med först Patrik, men sedan skulle jag prata med Frankie i "några minuter" medan Patrik skulle fixa lite saker, men de några minutrarna blev en timme! Roligt var det i alla fall! :)Samtidigt skickade Linus en massa roliga mms till mig, haha!

Nu ska jag bege mig hemåt för att plugga lite, därefter ska jag möta Paulina, vi får se vad vi hittar på! :)

// Mandy

Kommentarer
Postat av: Emilie

Vilka lärare har du på Lasse Kuhlers och vilken linje går du där? =)

2007-03-05 @ 17:44:22
URL: http://emiliees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0