Filmdag i regnet

Det smattrar sådär mysigt på fönsterrutorna. Utanför öser regnet ner. Jag kryper ihop i soffan, tänker på hur mysigt det är att vara inne när regnet öser ner utanör. Jag har mina mjuka mjukiskläder på mig. Inga krav finns längre i mina tankar, utan bara helt vardagliga tankar. Sådana som de flesta tröttnat på och vill byta ut till andra, mer spännande tankar. Men jag njuter, njuter av att bara tänka i flera minuter på om jag ska se en film eller lägga mig och läsa en bok. Det är inte tråkigt, jag njuter av det.

Jag har börjat läsa en riktigt bra bok, Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak. Inatt läste jag halva boken, kunde inte slita mig. Att bara glömma världen man själv lever i för en stund, ägna sig åt någon annans problem. Denna någon har i det här fallet problem som inte går att jämföras med ens egna. Jag håller med Plaza kvinna som har kommenterat boken: "Ska du bara läsa en bok i år så har du hittat rätt. Ett måste för alla som vill lära sig uppskatta det man har!"  Jag håller med, verkligen. Trots att jag inte hunnit läsa ut boken, så vet jag att det är en läsvärd bok. Skriver mer om den när jag läst ut den.

Pratade ett tag med Louise Andersson i telefon igår igen. Vi har inte känt varandra speciellt länge, men det bara klickade eller vad jag ska säga. Vi tycker så lika, vill samma saker med livet. Som hon själv sa, det känns som att vi har känt varandra i ett par år. Tack för alla fina, välvalda ord du säger. Åland 07 säger jag bara! ;) <3

Vädret bestämmer, idag blir det filmdag. Pernilla är påväg hit. Vi ska hyra film och äta popcorn och jordgubbs- och chokladtårta. Att jag ska till tandläkaren imorgon har jag glömt bort, för ett tag.

På återseende!





Kommentarer
Postat av: alle

hej.
kikar in... vad söt du var. boken du nämner förresten är väl den skriven av Pigge Werkelin? mediagubben som torskade familjen och gift om sig redan...
"[email protected]
och nej, kommentera inte namnet. Att byta och behöva föra över alla kontakter övervinner mitt pinsamma namn. ;)"
går ju faktiskt att spara kontakterna om du klickar uppe i fliken File eller Arkiv och sparar kontakterna. Bara importera sedan när du skapat och loggat in på din nya msn...
glad sommar

2007-06-17 @ 19:31:32
Postat av: mandy

Precis boken är skriven av honom, en man som förlorade allt som är värt något, med lite mer väl valda ord..
tack för hjälpen, det hade jag ingen aning om :)

2007-06-19 @ 00:47:00
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0