Mammas inbjudning till middag - till främlingar.

Hahaha då har vi ytterligare en sak som hände nyligen. Min mamma är allt för rolig ibland.

Då började allt med att hon skulle skicka ett sms till min bror för att se om han skulle äta hemma hos oss. Så skickar hon ett sms som lyder:

"Vi tänkte äta halv sex, kommer du hem till dess?"

Efter bara några minuter får hon ett svar:

"Det beror på vad ni har att bjuda på, och var bor ni förresten?"

Världens sötaste mamma som nu legat sjuk och därmed kanske inte har sin normala hjärnkapacitet för tillfället skrattade för sig själv och sa till mig som satt bredvid att han alltid ska hålla på och driva och skämta så. Så skickade hon ett till sms:

"Sill, färskpottatis.. och så vidare.. i Solna förstås, Lustigkurre där! "

"Det låter jättegott men vi är precis utanför Linköping så kan ni hålla det lite varmt? Vad heter ni förresten?"

Mamma skrattade fortfarande för sig själv och sa till mig att det är så typiskt Sebbe att hålla på sådär. Saken är den att han kan svara sådana saker ibland när man hör av sig till honom.

"Bergman förstås."

"Men vi känner inga Bergman?"

Nu var min älskade mamma så smart och fick syn på att sista siffran i numret var fel. Generad skrev hon och bad om ursäkt och att hon skickat till fel. Till svar fick hon:

"Så vi får ingen mat då?"

Haha det här var så sjukt roligt när det hände. Som jag berättade i mitt hyllningstal om min mamma i skolan så gör hon så mycket roliga saker och förmedlar så mycket glädje att jag aldrig skulle klara mig utan henne. Hon är bäst. <3


115055-119 115055-120115055-122

Kommentarer
Postat av: FashionWay.

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-12-09 @ 18:59:36
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: Ebba

hahaha stackars Christina ;D

2007-12-10 @ 00:42:11
Postat av: Anonym

heter inte du bergman?

2007-12-10 @ 05:33:48
Postat av: Mandy

Jo? Det står också =)

2007-12-10 @ 09:34:25
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: adam

huvudsta gangster!!

2007-12-10 @ 15:42:51
Postat av: Anonym

bor du i solna? trodde du var en innerstads tjej,

2007-12-13 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0