Promenad genom stan

Den ena kvällen är konstigare än den andra, var ska detta sluta?

Åkte in mot stan vid 23, mötte Charlotte, Anna och Patrik på Odenplan. Vi inväntade Janne och därefter begav vi oss på en promenad genom stan, eller något.. Det var planerat att vi skulle ha piknik i Vasaparken och de som ville skulle spela fotboll. Dock blev det inte så, nej det blir av någon underlig anledning aldrig som man planerat.

Efter många om och men satte vi oss på tunnelbanan för att åka hem till Anna, men då det dök upp annat på vägen så fick Annsi åka hem själv och vi andra fortsatte vår promenad genom stan. Slutligtvis ringer Alex, och jag och Charlotte bestämmer oss för att åka hem till hans kompis Felix. På vägen dricker vi lite vin för att komma i stämning.

Väl hemma hos Felix tittar vi på Saw 2 och har det allmänt mysigt. Jag och Alex gick ut på en mysig promenad vid fyra snåret, tänkte köpa taco-tillbehör och laga mat till de andra barnen, men det blev aldrig så - turligt nog(?) Därefter börjar vi alla titta på ett sådant där frågeprogram som man tittar på när man är sjuk eller inte kan sova. Vi blev galna när tjejen i rutan aldrig kunde sluta prata och att tittarna aldrig kunde svara rätt. När hon dessutom hela tiden skulle försäkra oss om att klockan var 05.00 ... 05.30, nja det kändes väl.. låt säga.. en aning tragiskt. Till slut somnade vi, jag och Alex vaknade, väckte Lottie och åkte hem till honom där vi åt muffins till halv sju. Därefter var det bums i säng. Jag fullkomligt hatar att gå hem från fest eller liknande och på vägen stöta på människor som är på väg till jobbet, så nu fick jag det sagt också. Tack till snäll busschaufför som lät mig åka med trots att jag inte hade något att åka för, om du nu möööjligtvis råkar läsa det här ;) Jag diggade ditt sätt att jämföra åka gratis buss med att gå gratis på bio, yeeah!

Imorse ville jag snabbt hem, och sova i min säng. Jag har inte sovit ensam på hur länge som helst nu känns det som. Äntligen kanske jag lär mig att upsskatta det också? Nja, tveksamt va. Jag och min älskade Charlotte la oss i alla fall i gräset vid Sveavägen och solade ett tag. Därefter åkte jag hem.

Nu ligger jag i soffan och tittar på Eva och Adam. Riktig klassiker! Sebastian ringde precis och undrade om vi skulle ta en tur på stan, oj vad trött jag är men oh vad jag inte bangar. Senare ska jag träffa tjejerna, bege oss till Alex kompis redan vid 18.00, börja föra och därefter blir det utgång för deras del.. fest eller bara åka hem för min del.

Jag är så trött nu, men så otroligt glad. Just nu känns det som om alla bitar har fallit på plats i mitt liv, jag är så nöjd. Jag har världens bästa vänner som finns där i vått och torrt, samt världens underbaraste familj som alltid går att räkna med. Måste speciellt nämna Paulina som alltid finns där när jag behöver någon som kan tänka ett steg längre åt mig. <3 Och Charlotte, hur många väljer frivilligt att gå genom stan sex på morgonen för att följa mina galna idéer och ändå hålla humöret på topp? Lottie rooocks like a rockstar !

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste bara fråga lite frågor om VRG;
-träffar du någon från din klass efter skolan?
-är det väldigt hårt där?
-finns det snygga killar?

2007-08-16 @ 10:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0