P A N I K !

Jag måste skriva av mig, i hopp om att känna mig mindre panikslagen då ..

Helt plötsligt,
fick jag en sprängande känsla i bröstet av att skolan snart börjar. Jag tror att det beror på att de flesta av mina vänner börjar imorgon och nu känner man att det verkligen är på riktigt. Jag vet inte riktigt vad det är som är värst av de tidiga mornarna, högen läxböcker, almanackan som det blir svårt att se den vita färgen på då det skrivna bläcket tar all plats .. eller det som är värst av allt: de enorma kraven, prestationsångesten.

Att skolan sätter igång igen betyder att det här kretsloppet som inte går att bryta sig ur kommer att ta ifrån mig en stor del av mitt sociala liv. Jag får panik, PANIK! Just nu kan jag omöjligt fatta hur jag lyckades skriva ett klockrent MVG på det matteprov som enligt min mattelärare var bland de svåraste hon gjort, eller hur jag lyckades skriva ett samhällsprov som enligt min hårda samhällslärare skulle ha motsvarat det facit han aldrig gjorde. Eller, hur jag gång på gång kunde sätta mig i klassrummet varje gång det var dags för essaywriting, vilket är helt oförberett. Och, varje gång bevisade jag för mig själv att jag kan, utan att behöva plugga mig till det då det inte behövs.

Men just nu är den enda känsla jag känner PANIK. Hur f*n lyckades jag? Det känns som om alla mina kunskaper är som bortblåsta. Förhoppningsvis, är det fullt naturligt. Jag har ju inte använt mig av några som helst kunskaper under två månaders tid. Mer än att räkna ut saker som motsvarar ettans matte ungefär ..


Jag hatar folk som inte tänker positivt. Nu har jag min chans att bevisa att jag inte är en av dem. Jag vet att det kommer lösa sig, på något sätt .. haha nej men det är självklart att mitt smartass till hjärna kommer tillbaka så fort den måste anstränga sig lite. Dessutom får jag inte glömma bort, (var lite extra uppmärksamma, för nu är det dags att erkänna en mer eller mindre pinsam sak) jag har faktiskt sett fram emot att skolan ska börja. Well, inte skolan i sig, enbart, utan att min kära dans och ridning sätter igång. Och att man återgår till rutiner, det mår jag så mycket bättre av - rent fysiskt. Och, för att allt detta ska börja, så måste ju självklart skolan börja också!

Puh, nu är det dags att sluta medan jag känner mig lättad - och glad! Har min nuvarande favoritlåt Your love - Topmodelz på repeat, låten som förövrigt spelades flitigt i en skön mix igår. Hade för övrigt en mysig kväll hos Charlotte.

C i a o !


Kommentarer
Postat av: Johanna

Snälla svara:
Hur är Viktor Rydberg odenplan?
umgås du med några därifrån?

2007-08-20 @ 10:53:29
Postat av: Mandy

Jag har redan svarat på dina frågor då du ställde dem första gången. I inlägget "vanliga tankar klockan 03:19?" :)

2007-08-20 @ 12:47:46
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0