Måndag

Hej mina vänner!

Dagen har varit lång,
4 x 75 minuter aktiva lektioner har jag hunnit med och nu är jag helt slut. Egentligen vill jag inget hellre än att ta en powernap, eller ingen riktig sådan - utan en tredubblad. Det är nämligen omöjligt för mig att somna för att sedan vakna 20 minuter senare. Jag vaknar inte ens av alarmet vid den tidpunkten. Men då jag verkligen ska försöka komma någorlunda tidigt i säng nu om kvällarna, för min egen skull, så blir det omöjligt om jag ska sova en timme varje dag då jag kommit hem från skolan. Vilket förra terminen blev en vana. Eller vänta lite, tradition blev det dessutom att alltid sova exakt två timmar - då jag var näst intill död efter bara en timmes sömn.

I alla fall började dagen med svenska. Jag kan inte förklara glädjen över hur lycklig jag är nu när jag har fått ny lärare. Ville bara utbrista vilken otrolig lättnad det är att få en ny lärare, inte minst Robin Smith, men sådant ska man vara försiktig med. Man vet ju aldrig .. I alla fall ska vi nu öva på att skriva CVn, enormt viktigt enligt min mening.

Dagen fortsatte med ett av mina absoluta favoriämnen, samhällskunskap. Vi går nu in på nationalekonomi vilket jag har fått klart för mig är otroligt intressant, av min civilekonom till storebror. Jag tvivlar inte en sekund på det, Fredrik Carlssons lektioner ser jag alltid fram emot. Uttryck som Tid är pengar och

"there´s no such thing as free lunch"

kommer nu bli ren vana. Can´t wait!

På lunchen gick jag med tjejerna förbi lite klädaffärer, och därefter gick jag och Hanna vidare till Viktor Rydberg Jarlaplan där jag läser italienska och rättskunskap. Italienskan var lika rolig som alltid. Rättskunskapen hade vi för första gången och vi fick en introduktion av ämnet. Som många vet så är mitt nuvarande mål att läsa juridik på universitet senare, därför är även rättskunskap ett ämne jag verkligen brinner för. Nu i tvåan har jag faktiskt inte en enda lektion med min klass, vilket är tråkigt. Rättskunskap är ett av ämnena som jag läser mestadels med treorna, vilket är roligt. :) Vi fick berätta lite om oss själva samt berätta varför vi har valt rättskunskap.. sedan slutade jag!.. efter 75 minuter.

Har fått en del läxor nu redan, ganska tidigt måste jag säga, men men.. inte mycket att göra åt. Idag ska jag dock inte plugga, ska se om jag hittar några barn att leka med. :)

- På återseende!

Kommentarer
Postat av: Linus

Låter nästan som en lite dålig vana med att sova när du kommer hem :) förstår fall man vill det men blir svårt att somna på kvällen som du säger :/
ojj har aldrig tänkt på vilka höga ambitioner du har i ditt liv, låter väldigt bra :) själv är ja lite av en "slacker" som tar dagen som den kommer men klarar mig hyfsat endå :)
på återseende!

2007-08-27 @ 18:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0