Bror och systerdag!

Gud vilken mysig dag! Blev upphämtad av min bror Sebastian runt två-tiden. Vi åkte först och lunchade, och därefter åkte vi in mot stan. Först av allt tittade vi på födelsedagspresent  till pappa som fyller år den 24 augusti. DN var för övrigt här hemma och intervjuvade honom och tog lite bilder för några dagar sedan, då får ni kolla runt den 24e sen. I alla fall ska vi köpa en klocka till honom, idag såg vi en fin GANT och en Omega, vi får se vad det blir.. Förutom det så ska jag göra som en bok med en massa bilder som är tagna under en femtonårsperiod. Det är främst bilder på pappa, men även oss familjemedlemmar, vänner och släktingar. Det hela ska innehålla komik och underhållning, så kommentarer ska även finnas med. Det har börjat bra i alla fall, jag älskar att pyssla!

Annars gled vi bara omkring, njöt av det fina vädret. Slutligtvis satte vi oss vid Nybrokajen och åt glass. Mycket trevligt med en underbar storebror. :) Fick lite smarta tips och råd också, alltid bra av en rätt erfaren man ;)


Student 

Satt och pratade med en killkompis om hur de gjort en massa lekar då de började tvåan idag. Lekarna påminde rejält om lekarna som vi gjorde i Fiskeboda för ett  år sedan, då jag började ettan. Man skulle i ett lag samla på sig så mycket poäng som möjligt. Jag kommer ihåg att det var sjuka saker man skulle göra, så som spela full inför en lärare som var omedveten om leken så att han skulle ringa hem till ens föräldrar, grovhångla med en person med samma kön, hålla i en aerobicslektion för en massa elever, massera en lärare, ragga på en lärare och fixa hans nummer.. och kanske det värsta av allt, hoppa upp på ett högt tak och skrika inför alla, vilket trots allt var en massa lärare, alla nya ettor och en del tvåor och treor att man har klamydia. Haha, kul var det  i alla fall!

Ikväll ska jag vila och ta det lugnt, fortsätta med pappas present. Först ska jag ut och springa med brorsan.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åhh va mysigt det låter =) min pappa fyller år den 25:e så jag och mina 2 syskon var och köpte presenter till honom också :D
Skitbra blogg föressten!

2007-08-20 @ 21:11:02
Postat av: Mandy

Åh okej :) Tack så mycket!

2007-08-21 @ 14:46:18
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Josefin

En sån bok håller jag på med nu precis till min pappa :D är säker på att de kommer uppskattas :)

2007-08-21 @ 17:18:44
URL: http://jossen.blogg.se
Postat av: Linus

DN ? är han en kändis eller ? ;) hehe ta omega klockan dem burkar vara skit fina :) lycka till med boken :) bra blogg

2007-08-21 @ 21:14:42
Postat av: Mandy

Kändis och kändis, han är författare :)

2007-08-22 @ 01:34:16
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: linus

okey, där du har fått ditt bloggande ifrån :) och stora vokabulär :)
vad heter han då ? så man kan hålla utskick i tidningen :D

2007-08-22 @ 21:09:08
Postat av: Mandy

Tack för de fina orden Linus, och tack för att du blivit en stor del av bloggen genom att kommentera, det uppskattas! :) Han heter Thomas Bergman och om jag som beundrande dotter ska skänka lite beundrande ord så kan jag väl säga att han skrivit en hel del böcker och fått en del priser i sina dagar.

2007-08-22 @ 22:04:50
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se
Postat av: Linus

hehe, känns kul att läsa något som är skrivet av någon person med hjärnan,utssendet och vokabuläret :) Känns ju skönt att slippa läsa det gamla vanliga citerar vanligt bloggande : " asså idag köpte jag min canada goose jacka den kostade 5 tusen men asså det e ju inte så mycket egentligen "
vill inte mena att ALLA bloggar ser ut så men har stött på en hel del som bara snackar pengar, dyra kläder, det är inget kul att läsa:S Men här får du allt i ett litet paket och man får en bra inblick i hur ditt liv är vilket alltid är kul att läsa ;)
Så fortsätt ditt eviga bloggande :)

2007-08-23 @ 22:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0