Allt mellan himmel och jord!

Hej i sensommarvärmen!

Jag måste börja med Per Gessles konsert
som blev så lyckad! Var jag ett stort fan av honom innan, så vet jag inte vad jag ska kalla mig nu. Så härligt med denna glädje som han förmedlar. Alltid lika roligt att titta ut i folkhavet och se att varenda människa sjunger med i låtarna - låtar som aldrig dör. Gyllenetider-låtarna är klart de bästa. Komiskt var det då Gessle försvunnit ut från scen en andra gång och bandet gick av scenen. Så började hela publiken sjunga sommartider - han hade ju trots allt inte sjungit den än. Men självfallet kom han ut och körde den som sistalåt. Juni, juli, augusti öppnade konserten. (Kan man btw säga öppna? Eller funkar det bara på modevisningar? well well, det är egal.. som de säger i Tyskland...)

Gårdagen spenderades i stan. Mötte Charlotte tidigt på dagen, vi mötte sedan Anna (efterlängtat!) och tog en tur på NK. Sedan gick vi och satte oss på Espresso bara vi tre. Därefter ringde Patrik så gick vi till Zansi där Sarah, Mattias, Linn, Malin, Fröjden, Patrik, Oskar och lite annat folk satt. Stötte även på Stromba och Matthias där. Till slut var det bara Lottie, Matthias och Sarah kvar. The lovecouple nr 1 ;) I alla fall tog jag och Charlotte en lång promenad till restaurang Kungsholmen där vi överraskade Alex.

Efter det åkte vi och mötte Janne som kommit hem från Lettland. Planerade kvällen, och åkte hem till mig. Åt middag, gjorde oss iordning och åkte ut till Djurgårn. Till en början var det bara vi, Janne, Malin och Christian. Vi förade ganska ordentligt, efter inte alltför länge var det livat!


Efter ett tag ringde min älskade Hanna och sa att hon var med de andra gullisarna i Humlan. Så de kom allihopa till oss, vi stannade där ganska länge och sen drog folk vidare till Joanna. Jag och Lottie tog en tur förbi Max, därefter åkte vi hem till mig och sussade skönt :) Imorse gick vi ut och solade, Charlotte badade.

Ikväll är det åter fest på gång. Charlotte kommer hit senare så ska vi förmodligen träffa Alex och killarna.
Jag har för övrigt fått mitt schema nu. Eller, jag såg det på intranätet. Som alltid då det sker förändringar i mitt liv så behöver jag en halvtimme eller så för att vänja mig vid det nya, och därefter kan jag bestämma mig för om det nya var bättre än det gamla eller inte. Mitt nya schema är jag i alla fall grymt nöjd med. Man måste trots allt hålla i tankarna att jag går på VRG - långa dagar hör till.

Mamsen är dock orolig över min hälsa. Dansen kommer dra igång ganska ordentligt nu, tre gånger i veckan och kraven är maximala. Skolan kräver sitt - minst sagt, och ridningen vet alla som känner mig att det slutar jag aldrig på, inte en chans. Dessutom är hon väl medveten om att jag inte är den som låser in mig med böckerna och gömmer mig från civilisationen, nej jag klarar mig inte utan det sociala. Nåja, som jag sagt så många gånger förut, och skrivit minst lika många gånger i uppsatser - utan att ha saker att göra på fritiden som man verkligen brinner för, så blir skolan bara en belastning.


Något som jag tycker är så synd är de som lägger ner sina drömmar. En talang som bara lägger ner, slutar, hoppar av tåget som var på väg mot obegränsade höjder. Idag när jag gick förbi stallet fick jag världens klump i magen. Jag kunde höra mina ridlärares lovord dunkande i huvudet samtidigt som jag gick längre och längre ifrån det som för tre år sedan var mitt andra hem. Jag kommer ihåg hur jag redan som ung ryttare fick höra hur långt jag kunde gå om jag bara fortsatte satsa. Visst, rider gör jag fortfarande - och bra går det verkligen. Men en tjej som endast kommer då det är ridlektion- aldrig hjälper till som funktionär eller liknande - henne satsar man inte heller på. Jag ska ta mig en funderare, tänka ut vad jag vill med allt just nu, vad jag ska lägga min tid på. Om jag fick önska en sak nu så vore det att få mer tid.

Jag kan inte förstå mig på alla unga där ute som inte gör (ursäkta mig) ett skit mer än att klaga på att det inte finns något att göra. Jag skulle så gärna vilja dansa mer, rida mer, börja på kickboxning (min dröm) osv osv, det är bara det att tiden inte räcker till. Jag får ingen tid över till att bara vara. Kan de som bara klagar inte ge mig sin tid så att jag kan göra något jag verkligen brinner för istället?

Nu ska jag göra mig iordning, sedan kommer Janne förbi så ska vi ta en promenad.

Bilder från gårdagen finns i Hannas kamera, jag lägger upp de så fort jag får dem!

P å   å t e r s e e n d e!


Kommentarer
Postat av: molly

den här janne? ser han ganska speciell ut, utländsk, kort, liten..?

2007-08-14 @ 20:37:05
Postat av: Anonym

Jag känner inte dig eller så, har lite kompisar som rör sig i samma kretsar som du dock. Tjejer har så mycket fördomar om andra så att det är helt sjukt verkligen. Det jag vill säga är att jag verkligen tycker att din blogg är riktigt bra, och du verkar verkligen vara en intelligent och ambitiös tjej som skriver på ett sätt som aldrig känns falskt!
Keep up the good work :)

2007-08-15 @ 00:09:52
Postat av: mandy

Tack för de fina orden. Jag har nog aldrig varit med om så mycket falskspel som cirkulerar runt en hela tiden som nu. Det man får göra är att vara stark som person och fortsätta köra sin grej, det är det jag i alla fall försöker göra :)

2007-08-15 @ 16:28:51
URL: http://gulligamaandyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0