Dans = lycka!

Ojojoj vad lycklig jag känner mig! Jag kom precis hem från mina underbara dansträningar och mår lika bra som alltid då jag dansat. Baletten var idag ett pass bestående av enbart styrka, populärt av oss dansare! Vi körde allt från övningar som sit-ups och armhävningar till kissande hunden och andra bra rump- och lår övningar. Det var framför allt rumpa och lår, armar och mage som vi tränade. Jag måste dock medge att de 50 sit-ups, armhävningar och rygglyft som jag gör varje kväll börjar göra nytta, trevligt trevligt. Jag var trots det helt slut efteråt!

Men inte blev det någon vila efter det inte, efter att ha haft en paus på 30 min då vi laddat med frukt, så var det dags för ett jazzpass. Jag har dansat flera gånger i veckan i hela mitt liv, men jag har nog aldrig dansat en så rolig dans som jag dansar den här lektionen - grym dans! Den är enormt svår - svåra steg som man ska göra riktigt snabbt, men gud vad bra det ser ut nu när alla kan dansen! Ni som ska gå och se föreställningarna kommer att få se riktigt bra danser kan jag lova. Jag måste också passa på att nämna dansen som vi gör på söndagar, den moderna. Där dansar vi till Eminem, en låt som var med i eight mile. Den dansen är också grym, mycket dansande på golvet. Trots att jag springer ett par mil i veckan så blir jag ändå helt slut efter varje danspass, well jag får väl öka på med en mil ytterligare ;) Men det är det värt - utan tvekan!

Ett som är säkert är att jag aldrig någonsin kommer att ge upp dansen, jag ska dansa till dödsbedden!

<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har hört att man får kraftiga lår av att dansa balette och rida, stämmer det?

2007-04-04 @ 03:59:42
Postat av: k

bädden med Ä

2007-04-04 @ 08:38:21
Postat av: Anonym

jag tycker din blogg är mycket bättre än blondinbellas

2007-04-05 @ 08:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0