Matteprov, förkylning och danslektioner!

Hejsan!

Idag var den stora dagen, nämligen terminens första matteprov! Gud vad jag har varit nervös inför denna mardröm. Matte är ett av de ämnen, liksom ett flertal ämnen till dock, där jag har väldigt höga krav på mig själv. Jag har inte alltid haft lätt för matte, jag har mer haft en språkbegåvning inom mig, men efter mycket plugg i sexan och sjuan är nu matte ett av de ämnen som jag känner mig starkast i - och faktiskt, det märktes på provet idag :D Hoppas jag!(a) Men, jag har ju verkligen lagt ner tid på att plugga inför provet, att inte få ett MVG i Matte A skulle för mig vara oförlåtligt! Nu väntar jag med spänning på mitt resultat! Tihi! :P

Inte heller blir den krävande skolgången och min krävande fritid bättre när jag har fått världens förkylning. Alltså hittills så känner jag mig inte sådär riktigt sjuk och hängig som man kan göra, jag har istället förlorat min röst ganska rejält (det är rent ut sagt pinsamt att öppna munnen!). Efter sista historialektionen då jag varit tyst i säkert minst en timme frågade jag glatt både Karoliina och Jing om jag inte hade fått tillbaka rösten, de bara skrattade och såg sådär ledsamt på mig samtidigt som de skakade på huvudet. Jaja, imorrn ska de få höra på någon som kan prata med normal röst minsann, hoppas jag (a) Jag har även ont i öronen, bara inte en öroninflammation är på ingång :'(

Efter skoldagen idag som bestod av matteprov, engelska och historia var det dags att åka hem och bara krypa ner i sängen och tycka synd om sig själv, åh sånt borde man göra oftare! :) Det blev alltså mycket godisätande och mysfiltar hit och dit. Därefter var det dansdags, jippi! :D Okej jag vet faktiskt inte ens själv om det där var sarkastiskt eller inte, jag älskar ju verkligen att dansa och längtar efter varje danslektion jättemycket, men när man knappt inte har någon röst och är jätteförkyld så känns det ganska segt tyvärr :/ Men efter många om och men åkte jag till dansen, var med på baletten och fick världens ångest efteråt när jag mådde mycket sämre då! Det gick inte heller så jättebra i början men som tur var blev det bättre och bättre! Förstår dock inte varför jag var med på styrkan, tema mage, tror det handlar om att jag inte vill visa mig som den som ger upp :P

Därefter var det dags för jazz men då mådde jag mycket sämre så jag avstod från allting förutom det roligaste de sista 20 minutrarna då vi dansar en jätterolig dans:) En typisk sak som verkligen visar att man är sjuk är när man egentligen har en väldigt bra kondition men ändå blir helt slut efter 20 minuters dans, vilket inte är nånting, och så blev det idag, puuuh :( Men kul var det i alla fall, speciellt när jag fick titta på då de skulle göra någon konstig övning där man lär sig att tajma rörelser.  Två perosner skulle komma från varsitt håll med världens fart, den ena skulle kasta sig ner på golvet och den andra skulle hoppa över, och allt skulle gå snabbare och snabbare, buhu, längtar inte till nästa vecka!


Så nu sitter jag här hemma med miljoner filtar och alla de saker som de säger att man ska äta/dricka för att bli frisk, allt ifrån frukt och stora glas vatten till varmt te. Ska skriva ut en dikt också som vi ska lämna in till svenskan imorrn, pinsamt värre, när jag läste den för Jonathan var det första han sa :"du ska inte lämna in den där va" åh dumma :( men jag tror att det handlar om att han tyckte att den var så poetisk och bra att de inte skulle tro att det var jag som skrivit den ;)

Se nu till att inte bli smittade av denna förkylning som sakta men säkert sprider sig till allt fler, var noga med hygienen och ät mycket frukt!

Ciao/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0