Mysig helg men mycket plugg!

Heej alla där ute! :D


Förlåt för mitt sega uppdaterande,
just nu är det enormt mycket i skolan och krafterna räcker inte riktigt till för ett regelbundet bloggande, men det ska det absolut bli ändring på! :)
I det här inlägget tänkte jag skriva lite om helgen som varit, tar för tillfället en paus från mattepluggandet. Har nämligen ett stort matteprov imorgon, men det ska nog gå bra, älskar matte :) Dessutom har jag writing assignment på engelskan imorgon, skriver råd till föräldrar när det gäller huruvida barn påverkas av allt våld i filmer. Vad tycker ni om den saken? Blir barn mer våldsamma pga allt våld de ser på film? Kan säkert få en hel del tips till imorgon då jag ska skriva uppsatsen. :)


Nu till helgen, i Fredags var jag hemma från skolan, vi hade bara en lektion den dagen så jag missade inte speciellt mycket som tur var. Jag hade en hemsk migrän hela natten och hela förmiddagen på fredagen, den började vid sjutiden på torsdagen och vid åtta somnade jag helt utmattad och kallsvettig. usch! Men vid sju på fredagen skulle jag med min drama grupp i skolan (har valt drama som estetiskt val, grymt roligt) gå på teater. I och med att jag förväntat mig att sitta där i 90 minuter och bara vilja gå därifrån så var det en glad överraskning att det inte riktigt var så illa, okej det finns roligare saker att göra på en fredag kväll men tiden gick snabbare än vad jag trodde.
Efter teatern var Karoliina och Liza så snälla och väntade med mig på Jonathan som skulle hämta mig för att vi skulle åka hem till honom som var ensam hemma (Ingen fest blev det den här gången, vi har ju haft en del nu när han ofta är ensam hemma på helgerna och det kommer nog fler snart, både jag och Jonathan älskar att festa!) Men myskvällar är det bästa som finns så när vi kom hem vi åt en sen middag för att sedan titta på film och mysa natten lång! :)


I lördags sov vi ut, så underbart att sova med Jonathan, jag somnar i hans armar och vaknar likadant. Mys mys mys :) Direkt började vi planera dagen och kvällen, vi har planerat att gå på bio flera helger i rad så nu var det verkligen dags för en biokväll:D Vi bestämde oss till slut för Saw 3, och ja jag ångrar det, har haft två mardröms nätter i rad. Men ett råd måste jag ge er som inte sett filmen, gå inte med någon rädd kompis, jag är livrädd för skräckfilmer men jag är glad att jag gick med min pojkvän. Kunde nämligen under hela filmen kura ihop mig i hans famn och han var så himla söt när han vid ett flertal tillfällen höll för mina ögon när han tyckte att jag inte skulle se det som visades. På så sätt var det jättemysigt att se en läskig film, kände mig jättetrygg i hans famn! En dum sak, jag hade självklart envisat mig till att vi skulle köpa allt för mycket popcorn, läsk, chips och allt vad det var. Den största storleken av allt dessutom, jag brukar faktiskt orka äta allt själv, men det trodde inte Jonathan på, jag ska minsann visa honom tänkte jag. Men jag åt knappt ingenting, kan ju inte driekt påstå att matlusten blir så stor när man får se på massor av blod och diverse hemskheter, ja ni som sett den förstår vad jag pratar om, euuw!


Tidigare på dagen så red jag, gick väldigt bra! Därefter kom Jonathan till mig och vi åt middag med min familj. Vid sjutiden hade jag som vanligt dans, Lasse Kühlers dansskola, love it! Fick veta att vi troligtvis ska bli filmade nästa dansslektion för att vi ska vänja oss vid att dansa inför en kamera, kul:) Efter dansen åkte jag till Sergel där Jonathan stod och väntade, han hade under tiden träffat en kompis. Väl där såg vi lite roliga människor som vi kanske inte hade såå stor lust att träffa, själv gick jag nästan in i en av personerna, smart som jag är ;) Så typiskt, när man är på den biografen så träffar man alltid på massor av människor man känner, och det är väl inte riktigt alltid man har stor lust att träffa dem.. En som vi träffade som var mycket trevligt var i alla fall Jonathans kompis Kalle, som btw alltid är närvarande vid festerna hemma hos Jonathan. Han och hans kompisar skulle se samma film som oss så vi hängde med dem ett tag på Mc Donalds, haha coolingar vi var ;P Även där såg man flera ansikten man kände igen. För övrigt satt jag och Jonathan och diggade "----- dunk", haha, vet inte vad jag ska kalla det, du vet vad jag menar gubben.


Efter filmen åkte vi hem till mig, där övervägde vi om vi skulle se Beckfilmen som mina föräldrar hade hyrt eller kanske ha chillkrök hos Jonathan men det fick bli en mysig natt i mitt rum istället, mysigt det också!
På söndagen sov vi också ut, tittade på Idol avsnittet som vi missade i fredags, jag är faktiskt inte en sån Idol fanatiker som jag verkar, lovar! Tycker ärligt talat att det börjar bli tråkigare och tråkigare för varje avsnitt, men det är ett måste att se på, speciellt när man har pojkvän känns det som. Senare skulle Jonathan åka till Köpenhamn, tråkigt :( Men om några dagar ses vi igen:) Skulle egentligen träffat Bella i fredags och sen i söndags men det krockade för oss båda så jag hoppas att vi hinner ses någon annan dag, Saknar dig <3


Nu måste jag iväg och plugga, Jonathan ringer nog snart också. Var och åt lunch med pappa efter skolan, jag slutade vid två redan, hade ett oförberett tyska prov som gick väldigt bra. Tidigare hade vi även uppspelning av grupparbeten på dramalektionen, haha det gick ganska bra faktiskt, kan kommentera det i någon annat inlägg :P Nu vet jag inte riktigt vad jag skriver för jag känner mig så stressad inför mitt prov imorgon så det är bäst att ta upp matteböckerna på en gång. Ska försöka hinna blogga snart igen.

Love// Mandy


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag personligen tror inte att barn blir mer våldsamma om dom ser på våld. men visst, om det går till en viss gräns kanske dom påverkas! har imngen riktigt erfarenhet om man säger så, haha!

2006-11-20 @ 20:53:53
URL: http://annabananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0