Betyg och ridolyckor

 Hallå där!

Satan i gatan
vilket fint väder vi har! Idag hade jag bara en lektion, trean är på så sätt rätt skön. Mycket eget arbete och rätt få lektioner. Sedan att arbetenas omfattning är förhållandevis hög är väl ett ganska tungt minus. Hur som helst ringde min ridinstruktör nyss och berättade att det är hoppning på schemat idag. För er hästintresserade slutade jag hoppa för några år sedan efter att jag var med om en rätt allvarlig ridolycka. Mina föräldrar ville egentligen inte fortsätta stötta min ridning, rent ekoomiskt främst dårå, men jag vägrade ge upp ridningen. Istället kom vi överens om att jag skulle satsa på dressyren där olyckor inte är i närheten av lika vanligt förekommande som i hoppning.

Hur som helst tänker jag inte låta detta bli en träningsfri dag, utan istället ska jag sätta på hög musik i öronen och ge mig ut och springa längs vattnet. Vädret triggar upp mig något helt enormt! Sedan blir det vila och plugg. Nu kommer för övrigt riktigt hårda veckor i skolan fram till studenten, och för att upprätthålla mitt snitt måste jag plugga på som vanligt. Är det någon gång risken finns att snittet sänks är det onekligen under den här perioden, men det kommer jag inte tillåta.


Kommentarer
Postat av: J

vart bor du någonstans?

2009-03-26 @ 10:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0