Jakten på den perfekta väskan kan börja.

Hej på er! Ett tecken på att jag i alla fall är på bättringsvägen är att jag idag kunde sova ut till två. Igår kunde jag nätt och jämnt sova till tio vilket inte är mycket att ropa hej för då man är sjuk och inte har mycket annat att göra än att just sova. En sak som klargjordes idag är att jag nu hädanefter inte kommer att rida på lördagförmiddagar utan torsdagseftermiddagar (sedan onsdagar som vanligt). Hur skönt som helst! Äntligen får jag mina välförtjänta lediga lördagar. Vad jag dock inte ska sticka under stol med är att jag kommer sakna den hurtiga känslan jag alltid fick av att ta mig ner till stallet och rida ett tufft dressyrpass efter en utekväll då övriga bundsförvanter fortfarande låg hemma bakis och latade sig.

Då man som jag ligger hemma sjuk och varvar Sex and the city-avsnitt med telefonsamtal och internetsurfande har man mycket tid över till att tänka. Vad jag tänker på nu är att jag ska köpa en ny väska. Jag är en riktig skotjej som mycket hellre köper ett par höga klackar än något annat. Och ska jag köpa något annat slutar det ändå alltid med att jag kommer hem med minst ett par skor. Men nu har jag för första gången på länge ett rejält sug efter att köpa en riktigt fin väska. Jag har en bild i huvudet om hur den ska se ut, vilket är livsfarligt - då kommer jag aldrig att hitta någon som är lik nog. Jag har inte köpt någon ny väska på evigheter, utan allt finansiellt har gått till mina hundratals skor. För att gottgöra - och upprätthålla - min stil behövs en chic väska - och det bästa av allt? Den ska kosta.

Nu gäller det bara att bli frisk så att jag kan hitta den perfekta väskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0