Baksöndag!

Goddag!

Redan i fredags bestamde jag och Pau att vi
ska baka bullar idag! Om jag far saga det sjalv gor jag sana dar riktigt goda mormorskanelbullar som ar ljuvliga, haha. I alla fall ar Pau pavag hit nu, under tiden sitter jag och pluggar pa LB:2 som jag maste kunna pa onsdag da vi ska ha en liten minitavling som ovning infor de stora tavlingarna. Programmet ar hamtat pa Stallbacken dar ovriga program aven finns.

Tidigare idag akte vi och kopte ridstovlar till mig. Vi hade inte nagra specialla svarigheter med att hitta ratt storlek. Ofta har tjejer problem med att stovlarna blir for stora alternativt for sma i vaden men att de ar bra i foten, osv. Men jag provade tva olika, varav de ena var med en liten snorning vilket jag bestamt mig for innan att jag ville ha. All traning har gjort att mina vadmuskler byggt pa sig sa jag var tvungen att ha "vida" stovlar, dar de alltsa ar storre omkring vaden. Men jag som tycker att vadmuskler ar riktigt snyggt sag det inte som ett problem, snarare tvartom ;) Vi kopte aven tre par nya ridvantar, tva par vita infor tavlingen, fraga mig inte varfor vi kopte 2, och ett par varma i fleece infor vintern.

Nu ska jag ner och mota Paulina, dagen kommer besta av bullatande:D. Jag ska allt utmana Paulina, stackarn kommer inte veta vad hon gett sig in pa - nar det galler att ata nybakade bullar sa kan ingen sla mig!

For er som inte har sa stor koll pa olika dressyrprogram sa star blatt for trav, gron for skritt och rod for galopp.


LB:2 2003
1.  AX  Inridning i arbetstrav  X  Halt - hälsning  XGC  Arbetstrav 2.  C  Höger varv  CMR  Arbetstrav  R  Volt med 10 m 3.  RBXEV  Arbetstrav 4.  V  Volt med 10 m  VKAF  Arbetstrav 5.  FS  Mellantrav 6.  S  Arbetstrav  SHC  Arbetstrav  C  Mellanskritt 7.  CM  Mellanskritt  MV  Ökad skritt  VKA  Mellanskritt 8.  AF  Arbetstrav  FP  Vänster arbetsgalopp 9.  P  Volt med 15 m 10.  PH  Mellangalopp  Före H  Övergång till arbetsgalopp 11.  H  Arbetstrav  HCM  Arbetstrav 12.  M  Höger arbetsgalopp  MR  Arbetsgalopp 13.  R  Volt med 15 m 14.  RK  Mellangalopp  Före K  Övergång till arbetsgalopp 15.  K  Arbetstrav  KAF  Arbetstrav 16.  FPBR  Mellantrav  R  Arbetstrav 17.  RMC  Arbetstrav  C  Halt - stillastående ca 6 sek  Framridning i arbetstrav 18.  CHEXG  Arbetstrav 19.  G  Halt - hälsning

Vi hors senare gullungar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0